Článek
Služba se oficiálně jmenuje „Battery As A Service“ a v podstatě znamená to, že značky Nio nechá své zákazníky koupit elektromobil bez baterie, díky čemuž je jejich finální produkt o značnou část levnější.
Volkswagen ID.4 doprovodí Škodu Enyaq, výroba před zářijovou premiérou odstartovala
Zákazníka ale pochopitelně o zdroj napájení elektromobily neochudí. Pronajmou mu totiž takovou baterii, jaká se mu bude hodit. S odpovídajícími parametry pro požadovaný dojezd nebo výkon vozidla. Zároveň budou mít majitelé elektromobilů Nio možnost baterii pravidelně měnit, aby byla pořád v té nejlepší kondici a přinášela stále stejnou kapacitu i výkony.
Nio slibuje, že každý ze zákazníků ušetří na koupi v přepočtu asi 10 tisíc dolarů, tedy přibližně asi 250 tisíc korun. Služba bude k dispozici prozatím pouze v Číně s tím, že se cena měsíční zápůjčky baterie bude pohybovat okolo 3500 korun.
Nio již dosáhlo homologace vozidel bez baterie, a dokonce už došlo i k prvnímu prodeji auta bez baterie.