Hlavní obsah

Čínská automobilka Geely investuje do výroby satelitů pro účely autonomního řízení

Novinky, laz

Čínský automobilový koncern Geely, který je jedním z největších světových hráčů a vlastní i automobilku Volvo či podíl v Daimleru, investuje 326 milionů dolarů, téměř 7,5 miliard korun, do vývoje a výroby vlastních satelitů. Jen pro to, aby jejich vozy měly přesnější podklady pro zavedení autonomního řízení.

Foto: Geely

Geely Icon

Článek

Nové satelity od Geely mají vozům dávat přesnější podklady díky letu v nižší oběžné dráze, uvádí Automotive News. Do roku 2025 jich chtějí Číňané k tomuto účelu postavit pět stovek.

Část koncernu spustila program nazvaný Geespace už v roce 2018. Za účelem výzkumu, vypuštění a provozování nízkooběžných satelitů.

Test Volva V60 T8: Čtyři stovky klidných kobyl ve švédském kombi

AutoMoto

Automobilky už se zkrátka dnes musí dívat i nahoru. Tyto satelity totiž mají být všeobecnou podporou moderních aut. Díky nízké oběžné dráze mohou nabídnout i vysokorychlostní připojení k internetu, pokud jde o rychlé aktualizace softwaru pro vozidla či přesnou navigaci.

Foto: Geely

Geely Icon

Využívat chystanou podporu má umět už nově představený model Icon, který pro vlastní potřeby využívá také 12 ultrazvukových radarů, milimetrově přesný mikrovlnný radar či pět kamer s vysokým rozlišením a umělou inteligencí.

Čínská automobilka představila SUV, se kterým chce dobýt svět

AutoMoto

Podklady navigačního systému už využívají i dnešní auta na trhu pro účely jízdních asistentů, ovšem v současnosti jsou méně přesné. Právě kombinace vlastních senzorů a podkladů z přesnějších satelitů má být klíčem k zavedení dalších stupňů autonomního řízení. Tedy stupně 3 a 4, kdy vozy řeší i složitější dopravní situace samy.

Evropská legislativa ovšem stále nařizuje a zřejmě ještě dlouho bude, že řidič je pánem a zodpovědnou osobou v provozu.

Související články

Výběr článků

Načítám