Článek
Nové satelity od Geely mají vozům dávat přesnější podklady díky letu v nižší oběžné dráze, uvádí Automotive News. Do roku 2025 jich chtějí Číňané k tomuto účelu postavit pět stovek.
Část koncernu spustila program nazvaný Geespace už v roce 2018. Za účelem výzkumu, vypuštění a provozování nízkooběžných satelitů.
Test Volva V60 T8: Čtyři stovky klidných kobyl ve švédském kombi

Automobilky už se zkrátka dnes musí dívat i nahoru. Tyto satelity totiž mají být všeobecnou podporou moderních aut. Díky nízké oběžné dráze mohou nabídnout i vysokorychlostní připojení k internetu, pokud jde o rychlé aktualizace softwaru pro vozidla či přesnou navigaci.

Geely Icon
Využívat chystanou podporu má umět už nově představený model Icon, který pro vlastní potřeby využívá také 12 ultrazvukových radarů, milimetrově přesný mikrovlnný radar či pět kamer s vysokým rozlišením a umělou inteligencí.
Čínská automobilka představila SUV, se kterým chce dobýt svět

Podklady navigačního systému už využívají i dnešní auta na trhu pro účely jízdních asistentů, ovšem v současnosti jsou méně přesné. Právě kombinace vlastních senzorů a podkladů z přesnějších satelitů má být klíčem k zavedení dalších stupňů autonomního řízení. Tedy stupně 3 a 4, kdy vozy řeší i složitější dopravní situace samy.
Evropská legislativa ovšem stále nařizuje a zřejmě ještě dlouho bude, že řidič je pánem a zodpovědnou osobou v provozu.