Článek
Shu rovněž oznámil, že automobilka BYD uvede na evropský trh levný elektromobil založený na jejím čínském modelu Seagull, který by se měl prodávat za méně než 20 000 eur (zhruba půl milionu Kč). Seagull se v Číně prodává za méně než 10 000 eur (zhruba 250 000 Kč).
Elektromobily jsou v průměru asi o 30 procent dražší než srovnatelné modely se spalovacími motory, což podkopává poptávku po autech s elektrickým pohonem. Tradiční evropské automobilky proto nyní usilovně pracují na vývoji cenově dostupnějších modelů elektromobilů, píše agentura Reuters.
Společnost BYD koncem loňského roku oznámila, že postaví v Maďarsku svou první evropskou továrnu na osobní auta. Dodala, že továrna ve městě Szeged (Segedín) by měla vytvořit tisíce nových pracovních míst. BYD už v Maďarsku provozuje továrnu ve městě Komárom u slovenských hranic, která vyrábí autobusy s elektrickým pohonem.
Pro evropské automobilky, například německý koncern Volkswagen, znamená nová továrna BYD v Maďarsku vyhlídku na dalšího silného konkurenta na evropském trhu s elektromobily.
Maďarsko se za vlády premiéra Viktora Orbána stalo pro Čínu důležitým obchodním a investičním partnerem. To podle agentury Reuters kontrastuje se vztahy některých jiných členských zemí Evropské unie k Číně.
Shu dnes podle FT potvrdil, že nová továrna v Maďarsku bude vyrábět elektromobily a hybridní auta umožňující dobíjet baterii z elektrické sítě. „Máme špičkové technologie a velmi silný plán rozvoje,“ prohlásil manažer. „Věříme, že do roku 2030 bychom mohli zaujmout vedoucí postavení (na evropském trhu s elektromobily),“ dodal.