Článek
Čínská značka BYD je typickým multižánrovým technologickým gigantem. V oblasti dopravy se krom osobních vozů specializuje také na užitkové vozy. Do Evropy už vozí náklaďáky a autobusy.
SUV Tang bude prvním z osobních vozů BYD pro Evropu. Jedná se o druhou generaci tohoto modelu s pěti až sedmimístným uspořádáním sedadel, který byl v prvním vydání k dispozici jako plug-in hybrid. Druhou generaci už se spalovacím motorem nekoupíte.
Tang poskytuje ve verzi EV600 dojezd až 520 kilometrů dle benevolentnější normy NEDC. A to díky 82,8kWh baterii. Elektromotory najdete na obou nápravách a systémový výkon činí 483 koní.
Čínské SUV by mohlo těžce zatopit evropským elektromobilům

Zajímavá bude cenová nabídka. Tedy jestli se značka bude chtít zařadit spíše mezi prémiové automobilky, které už svá elektrická SUV nabízejí, nebo zdali se bude chtít podbízet cenou. V Číně je Tang k mání přepočtu pod milionem českých korun, ovšem evropské ceny se mohou dramaticky lišit. Na norský trh by se novinka měla dostat ještě v letošním roce. Stejně jako další čínské SUV Aiways i5.