Článek
Wuling nejprve odhalil světu pouze exteriér svého prvního elektrického automobilu E5C, ale později přidal i mnohá technická data a snímky interiéru a mnohé tím šokoval, protože automobilka ráda tvrdí, že je to vůz pro 4 pasažéry, což se mnohým skeptikům nezdá a nutno říci, že možná právem.
Autonomními vozidly proti koronaviru? Bezobslužný dezinfekční vůz a další čínské vychytávky
Výrobce uvádí, že E5C má na délku pouhých 2 917 mm, na šířku 1 493 mm a vysoký je jen asi 1,6 metru. Rozvor kol je pak 1 940 mm. I přes to ale Wuling říká, že je automobil uvnitř překvapivě prostorný, a to díky inspiraci v japonských kei mobilech, které jsou maličké zvenku, ale uvnitř celkem příjemné na cesty.
Trik Wulingu spočívá v tom, že konstruktéři umístili lavici pro pasažéru vzadu přímo do kufru, takže auto může buď pojmout čtyři pasažéry bez zavazadel nebo dva včetně bagáže. Pokud se totiž lavice zasadí do podlahy, vznikne v kufru prostor údajně až 740 litrů, pokud se naplní po střechu, což je podle Wulingu dostatek na dva kufry a kočárek. Auto má prý navíc až 12 úložných prostor, a to včetně držáků na kelímky.
Jak prodávat auta při pandemii? V Číně doručují klíčky dronem
Co se pohonu týče, E5C má malý elektromotor s výkonem 31 koňských sil a baterii s kapacitou 13,82 kWh, což zajišťuje maximální rychlost jen 100 km/h. V interiéru má vůz velký digitální displej nebo klimatizaci. Na čínský trh se dostane koncem roku 2020.