Článek
Pozoruhodnou studii o zájmech a prioritách čínských zákazníků v Evropě publikoval server Automotive News. Díky těmto informacím získaly automobilky pocházející ze „starého kontinentu“ lepší povědomí o tom, co od nich Číňané očekávají.
Základem by měla být obří obrazovka infotainmentu, který by měl samozřejmě poskytovat Apple CarPlay i Android Auto. To už ale dávno nestačí. Číňané totiž chtějí větší kompatibilitu s aplikacemi, například s oblíbenou zábavní platformou Changba, která mimo jiné nabízí i funkci Karaoke.
Čínský elektromobil vzplál 48 hodin po nárazovém testu
Čínské značky jako XPeng, Nio nebo BYD už údajně nabízejí svá auta s výbavou, která zahrnuje právě i vestavěný mikrofon na karaoke, což jim dává před evropskými výrobci náskok.
Někteří dovozci už ale o možných úpravách pro trh v Číně přemýšlejí. „Identifikovali jsme to jako jasnou výzvu. Čínští spotřebitelé jsou nejnáročnější, pokud jde o digitální technologie v autech, uvedl pro Automotive News šéf digitálního oddělení v BMW Christophe Grote.
Přes Apple Carplay možná půjde ovládat i klimatizaci a další funkce vozu
Evropanům zkrátka nakonec nezbude nic jiného než čínským zákazníkům vyhovět. Jedná se totiž o největší trh s automobily na světě a například pro BMW tvoří 36 procent celosvětových tržeb. Pro Volkswagen je to pak celých 40 procent.
Mimo platformu Changba je další aplikací, která Číňanům v evropských autech chybí, aplikace WeChat. Ta by se ale měla už nyní dát stáhnout právě do BMW prodávaných v Číně. Pomocí ní se pak dá lépe připojit na sociální sítě nebo také bezkontaktně platit.