Článek
Nedávné rozhodnutí Číny omezit vývoz dvou kovů - gallia a germania - používaných v polovodičích a elektrických vozidlech by mělo evropské představitele varovat, řekl Senard.
„Samozřejmě že mě to v noci budí - je to zásadní strategický problém: přes noc se můžeme dostat do šílené situace, a to nikdo nepředpokládal,“ dodal. Projevila se podle něj přílišná závislost Evropy na Číně a také potřeba vybudovat nákladný dodavatelský řetězec.
„Když mluvím o čínské bouři, mám na mysli dnešní silný tlak související s dovozem (elektrických) vozidel z Číny do Evropy,“ řekl Senard.
„Jsme schopni vyrábět elektromobily, ale bojujeme za zajištění bezpečnosti našich dodávek,“ dodal. Čínské odvětví elektromobilů a dodavatelský řetězec surovin jsou výsledkem mnohaletých investic, jejich replikace by podle něj stála miliardy eur.
Čínská vývozní omezení jsou dalším projevem soupeření Pekingu a Washingtonu v oblasti technologií a mohou způsobit další narušení globálních dodavatelských řetězců. Evropa se ocitla uprostřed sporu, což ji nutí hledat alternativy pro nejhorší možný scénář.
V případě náhlého nedostatku baterií kvůli výpadku surovin by byl podle Senarda klíčový vývoj alternativních paliv - například syntetických e-paliv a vodíku.
Servisy jsou připravené, překážkou je infrastruktura, říká Škoda o elektromobilitě

Největší čínská automobilka má v plánu postavit továrnu v Evropě
