Článek
Ministerstvo oslovilo mimo jiné společnosti SAIC Motor, BYD, Dongfeng Motor, GAC Motor a FAW Group. Podle Financial Times požaduje, aby do příštího roku pokrývaly svou potřebu čipů z 20 až 25 procent z místních dodávek.
V Číně si zákazníci ročně koupí více než 30 milionů automobilů, což je asi třetina celosvětového prodeje. Dodávky čipů pro automobilový průmysl z místních zdrojů ale představují pouze asi deset procent.
Podle zdrojů listu je konečný cíl vlády v Pekingu mnohem ambicióznější. Nakonec by měli čínští výrobci vozů používat výhradně čipy místní výroby.
Vládní směrnice pro místní nákupy zatím nejsou povinné, uvádějí lidé, se kterými hovořil FT. Domácí výrobce automobilů bude k jejich dodržování motivovat systém odměn nebo kreditů. Cíl 20 až 25 procent se týká jak počtu čipů na automobil, tak jejich podílu na celkové hodnotě zakázek.