Článek
Automobilky se vždy své testované prototypy snaží pomocí maskování přiblížit aktuální generaci a zmást tak pozorovatele. Nejinak tomu je v případě maskovaného kusu zřejmě ve své sériové karoserii, jehož fotografie Novinky zveřejnily v pondělí.
Chystaná druhá generace bude pravděpodobně vzhledově do značné míry vycházet ze současného kodiaqu, ovšem o pouhý facelift nepůjde, což naznačují i rozdílné tvary jednotlivých karosářských dílů. Při porovnání se současným kodiaqem jsou změny nejvíce patrné na zádi.
Povšimnout si lze nejen výraznějšího spoileru či jiného tvaru svítilen, ale také ještě patrnějšího prolisu přes celou šířku zádě a ostřeji řezaného víka zavazadelníku. Také zadní okno se zdá být větší.
Pro porovnání přesuňte oddělující čáru
Nový kodiaq by měl technicky stát na zmodernizované platformě MQB s přídomkem Evo, podobně jako chystaný nový superb a Volkswagen Passat. Lze očekávat, že Škoda opět uplatní svou strategii „o kousek auta navíc“. Tedy že bude i nový kodiaq svou protaženou karoserií zasahovat až o půl třídy výše. Boční pohled na prototyp to napovídá, stejně jako pravděpodobnou třetí řadu sedadel.
Že se jedná o novou generaci opět prozrazují jinak tvarované karosářské díly, jako třeba zadní dveře, které nejsou tolik špičaté. Lze očekávat rovněž podobně tvarované blatníky jako u předchůdce. Boční pohled dává letmo nahlédnout i na tvar palubní desky, který se blíží architektuře enyaqu, tedy malému displeji před řidičem a velkému uprostřed.
Příď chce ještě podrobnější pohled, pokud chceme vidět odlišné prvky pro novou generaci. Například aerodynamické otvory jsou na shodném místě. Odlišný tvar má však kapota, světlomety svým ostřejším řezáním připomínají indický kushaq. Zajímavé bude sledovat, zda novinka dostane opět i menší světlomety pod hlavními, nebo jestli se na prototypu jedná o atrapu.
Maska chladiče se zdá být na první pohled velmi podobná, tvar má ale odlišný. Také radar asistenčních systémů se zřejmě přesunul do spodní části nárazníku.
Nový kodiaq se zřejmě spolehne zejména na hybridní pohony o více stupních elektrifikace, od mild hybridů s elektrickou asistencí po externě nabíjecí plug-in hybridy.
Dvojice vlajkových modelů bude jednou z posledních premiér konvenčních modelů. Škoda se nyní soustředí především na plně elektrickou ofenzivu, kdy k enyaqu do roku 2026 přibudou tři nové elektromobily včetně dvou kompaktních.