Článek
Sériová varianta elektromobilu EQS, který má být ekvivalentem konvenční třídy S, zatím nebyla představena, ale už se objevují spekulace o jeho ostré verzi. Přicházejí od britského webu Autocar s odkazem na nejmenované zdroje zevnitř automobilky Mercedes-Benz.
Elektrické EQS, interně označované V297, bude prvním autem na platformě EVA, dedikovaném základu elektromobilů Mercedesu. Podle dostupných informací má být nejsilnější civilní variantou EQS 550 4Matic o 476 koních a 759 N.m.
Nemá však být úplně nejsilnější. Divize AMG má totiž už nyní pracovat na jeho ostré variantě, která má nabídnout více než 600 koní a 900 N.m. Toto pohonné ústrojí se má dostat i do dalších vozů značky - do menšího sedanu EQE i do elektrické verze třídy G, která by se měla jmenovat EQG. Tedy stejně jako to je u Mercedesu-AMG dnes v případě označení 63.
Ostré EQS a EQE mají konkurovat Teslám s chystaným vrcholným pohonným ústrojím jménem Plaid. O tom se zatím moc neví, pouze se spekuluje, že výkon by měl být až 810 koní a točivý moment více než 1355 N.m.
Kia obnovila výrobu v Žilině, české automobilky se rozjedou nejdříve po Velikonocích
K baterii ostrého EQS zatím nejsou dostupné informace. Běžné EQS má mít v podlaze baterii o kapacitě 100 kWh, kterou má být možno nabíjet až 350kW rychlonabíječkou. Dojezd dle měřicí metodiky WLTP má být až 692 km.