Hlavní obsah

Chystá Mercedes-AMG ostrý elektromobil? Má být ekvivalentem vrcholné třídy S

Je jen otázkou času, kdy elektromobily budou mít své ostré verze, a Mercedes očividně nechce čekat. Podle zdrojů z Velké Británie pracuje jeho divize AMG na elektrickém ekvivalentu AMG S 63 s šesti stovkami elektrických koní.

Foto: Mercedes-Benz

Koncept „civilního” Mercedesu EQS

Článek

Sériová varianta elektromobilu EQS, který má být ekvivalentem konvenční třídy S, zatím nebyla představena, ale už se objevují spekulace o jeho ostré verzi. Přicházejí od britského webu Autocar s odkazem na nejmenované zdroje zevnitř automobilky Mercedes-Benz.

Elektrické EQS, interně označované V297, bude prvním autem na platformě EVA, dedikovaném základu elektromobilů Mercedesu. Podle dostupných informací má být nejsilnější civilní variantou EQS 550 4Matic o 476 koních a 759 N.m.

Foto: Mercedes-Benz

Koncept  „civilního” Mercedesu EQS

Nemá však být úplně nejsilnější. Divize AMG má totiž už nyní pracovat na jeho ostré variantě, která má nabídnout více než 600 koní a 900 N.m. Toto pohonné ústrojí se má dostat i do dalších vozů značky - do menšího sedanu EQE i do elektrické verze třídy G, která by se měla jmenovat EQG. Tedy stejně jako to je u Mercedesu-AMG dnes v případě označení 63.

Ostré EQS a EQE mají konkurovat Teslám s chystaným vrcholným pohonným ústrojím jménem Plaid. O tom se zatím moc neví, pouze se spekuluje, že výkon by měl být až 810 koní a točivý moment více než 1355 N.m.

Kia obnovila výrobu v Žilině, české automobilky se rozjedou nejdříve po Velikonocích

AutoMoto

K baterii ostrého EQS zatím nejsou dostupné informace. Běžné EQS má mít v podlaze baterii o kapacitě 100 kWh, kterou má být možno nabíjet až 350kW rychlonabíječkou. Dojezd dle měřicí metodiky WLTP má být až 692 km.

Související články

Mercedes třídy E přijíždí s faceliftem

Nový Mercedes-Benz třídy E nabídne řadu různě výkonných plug-in hybridů a nejméně dva mildhybridy v obou karosářských variantách, rozšířenou realitu i armádu...

Výběr článků

Načítám