Článek
Automobilka Chrysler patřila v minulosti mezi giganty amerického automobilového průmyslu, za rok 2024 si však připsala jen 124 683 prodaných vozidel, přičemž ještě v roce 2005 prodala za rok bezmála 600 000 automobilů. Při pohledu na její portfolio se však není příliš čemu divit.
Aktuálně značka nabízí pouze dva MPV modely, které jsou ale ve skutečnosti jen jedním. Hlavní důraz je kladen na model Pacifica, který v loňském roce doplnil dostupnější model Voyager, který je ovšem pouze přeznačenou pacificou před modernizací. Kromě toho pak ještě značka doprodává skladové zásoby sedanu 300, jehož výroba v nedávné minulosti skončila.
S ohledem na současný stav společnosti Stellantis se proto očekávalo, že by značka Chrysler mohla patřit do skupiny nešťastníků, které bude čekat brzký konec existence. Ředitelka značky Chris Feuellová ovšem v rozhovoru pro CNBC prozradila, že místo konce se značka chystá na svou renesanci.
Konec ikonické značky? Chrysler už prodává jen minivan
S konceptem Halcyon, představeným v loňském roce, se prý značce podařilo najít nové zákazníky. Koncept by proto měl být přetaven do produkčního modelu, některé jeho rysy by však měly zůstat zachovány. Veřejnost se tak může těšit na vůz s moderním a nekomplikovaným designovým jazykem, naznačila Feuellová. Navíc by měl dostat i atraktivní cenovku.
Zatím není zřejmé, kdy nový model dorazí, v blízké budoucnosti by se však zákazníci měli dočkat modernizace MPV modelu Pacifica, který přinese i vylepšené plug-in hybridní pohonné ústrojí. Následovat by měla i čistě elektrická verze modelu, která spalovací model nenahradí, ale doplní. A to minimálně do konce desetiletí.
Zřejmě nejvýznamnější novinkou by však mělo být představení nového velkého crossoveru, který dorazí v roce 2026. Vůz, jenž by měl být nástupcem modelu Aspen, by měl nabídnout dostatek prostoru a hybridní i čistě elektrické pohonné ústrojí.
Plány značky by přitom neměly zůstat jen na papíře, i podle ředitelky už jsou totiž i dostatečně financované.