Hlavní obsah

Chrysler odhalil koncept Airflow, od roku 2028 chce vyrábět jen elektromobily

Chrysler Airflow se představil jako pionýr konektivity a autonomního řízení na veletrhu CES 2022. Je také předzvěstí znovuzrození značky Chrysler, která chce v roce 2025 začít s elektromobily a od roku 2028 neprodávat už nic jiného.

Chrysler Airflow ConceptVideo: Chrysler

Článek

Již dlouho čekáme na procitnutí kdysi silné americké značky Chrysler z letargie, v níž se nachází. Jak ukazuje veletrh CES, zásadní roli v tom mají hrát elektromobily. V roce 2025 má přijít na svět první a od roku 2028 chce značka prodávat jen elektrická auta.

Foto: Chrysler

Chrysler Airflow Concept

Již dříve poodhalený koncept elektromobilu Airflow v tom bude patrně hrát zásadní roli. Na CES se představil téměř kompletně - téměř proto, že neznáme kapacitu trakční baterie ani její typ, architekturu či nejvyšší rychlost nabíjení.

Chrysler ale říká, že dojezd by měl být až 644 km na jedno nabití. Vůz stojí na nové platformě pro elektromobily a na každé nápravě má elektromotor o výkonu 204 koní. Podle automobilky je možné výkon ještě zvyšovat.

Foto: Chrysler

Každý z pasažérů plně ovládá vlastní displej.

Podobně jako byl ve 30. letech Chrysler Airflow jedním z průkopníků v oblasti aerodynamiky, chce nový koncept Airflow být pionýrem v konektivitě, umělé inteligenci a autonomním řízení. Představuje architekturu STLA Brain (česky „mozek“), která kromě softwarových aktualizací po internetu nabízí např. navigaci, elektronické tržiště nebo hlasového asistenta, to vše založeno na umělé inteligenci.

Přístup k tomu mají všichni pasažéři. V rámci systému nazvaného STLA Smart Cockpit jsou ve voze displeje pro každé sedadlo zvlášť a každý pasažér může libovolně ovládat tu svou a používat skrz ni dostupné služby. Také se díky integrovaným kamerám může každý účastnit videokonferencí.

Foto: Chrysler

Čtyřmístný interiér působí vzdušně i díky bílému čalounění.

Kromě hromady displejů - za zmínku stojí i ten gigantický uprostřed palubní desky a i přístrojový štít je samozřejmě displejem - má airflow také čtyři individuální sedačky čalouněné bílou kůží, ambientní osvětlení, prosklenou střechu, ambientní osvětlení či výsuvnou platformu v zavazadelníku pro usnadnění nakládání a vykládání jeho obsahu.

Koncept je také vybaven technologií s názvem STLA AutoDrive, systémem autonomní jízdy úrovně 3, kterou je možné dále zvyšovat. Úroveň 3 znamená, že auto kromě samočinné jízdy v reakcích na okolní prostředí, např. podle čar na silnici či rychlosti jízdy auta před sebou, dokáže samo např. i objet překážku na silnici. Pozornost řidiče je však stále vyžadována.

Foto: Chrysler

Chrysler Airflow Concept

„Koncept Chrysler Airflow představuje budoucnost směřování značky Chrysler, nabízí náhled dynamického designu, pokročilých technologií a jednoduché konektivity, které budou charakterizovat plně elektrické portfolio, kterého chceme dosáhnout do roku 2028,“ nechal se slyšet Chris Feuell, generální ředitel Chrysleru.

Produkční verze airflow by měla přijít na trh do roku 2025. Jaké budou další elektromobily značky, jestli na pohon bez lokálních emisí přejde stárnoucí sedan 300 a také MPV-dvojčata Pacifica a Voyager, nebo jestli skončí bez náhrady, se zatím musíme nechat překvapit.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám