Článek
Chrysler dostal od ratingové agentury Standard a Moody's koeficient B-, což znamená, že pro banky je natolik nedůvěryhodný, že poskytnout tomuto subjektu peníze se rovná velkému riziku. Navíc je podle agentury tento trend ještě navíc klesající, takže se může stát, že během dvou let by se mohl stát Chrysler naprosto insolventní.
Chrysler a ekonomové však poukazují na to, že mají dostatek hotovosti na to, aby mohli dostatečně zrestrukturalizovat a značka měla i vyšší rating. Dostat B- je už opravdu hodně tvrdé. Vždyť rating C už mají například země třetího světa. Je však třeba upozornit, že stejně ohodnocené jsou i další dva americké koncerny GM a Ford. U Fordu se však pravděpodobně po odprodeji další části luxusní divize Premier Auto Group (PAG) (stále se neví, která ze značek Jaguar, Land Rover nebo Volvo to bude) se zvedne možná až do úrovně A.
Cerberus zatím plány nezveřejnil
Společnost Cerberus Capital Management, která před nedávnem koupila Chrysler a tím jej oddělila o dlouhodobé korporace DaimlerChrysler [celá zpráva], zatím nezveřejnila své dlouhodobé plány. Zatím se pouze vyjádřila, že plány vytvořené minulým managementem potvrzuje a hodlá v dalších pěti letech představit přes dvacet nových vozů. Konkrétní představy však zatím nikdo neobhajoval a dokonce se ani nemluví o probíhající restrukturalizaci, při které má být propuštěno asi 13 000 pracovníků.
Crossfire bude i dál
Podle posledních informací to však vypadá, že management se rozhodl pokračovat dál ve výrobě neúspěšného sportovního modelu Crossfire. Značka totiž podle magazínu Automotive News nabídne pro nový modelový rok mírné změny vozu, nasadí do něj třeba i monitoring tlaku v pneumatikách. Moc dobrý tah to však není. Automobil je totiž již na minimu zisku, když na počátku se automobil prodával za 34 495 dolarů, nyní pouze za 27 526 dolarů. I proto byl původně oznámen jeho konec na závěr tohoto roku.