Článek
Nový Grand Voyager navazuje na přednosti svého předchůdce z rakouského Gratzu, který vynikal prostorností a komfortem. Jenže v novém kabátu je těchto vlastností ještě větší množství, až z toho Evropanovi přechází zrak.
Neevropský gingant
Kdo si koupí Chrysler Grand Voyager, bude muset počítat s tím, že auto jen tak nezaparkuje na běžném místě, kde normálně stává se svojí fabií. Délka vozu 5143 mm je opravdu až dost, ale především šířka 1954 m už je až dost na tradiční místa na parkování u supermarketu. Přes tři metry rozvoru pak zhoršuje manévrovatelnost.
Jenže tyto rozměry mají za následek, že se uvnitř nemačká žádný ze sedmi cestujících. Naopak. I lavice ve třetí řadě má tolik prostoru, že leckteré vozy střední třídy by mohly závidět. To nejlepší se samozřejmě odehraje vepředu a ve druhé řadě. Překvapilo nás, že nohy jsme si mohli na místě spolujezdce ve standardní poloze sedadla natáhnout zcela vodorovně dopředu a ještě jsme se nedotýkali podlahy (a to při výšce postavy 188 cm je opravdu úctyhodný výkon).
:. Sklopená třetí řada do podlahy.
Velmi potěšující je také zpráva pro chataře, chalupáře a všechny ty, kteří mají rádi prostor pro zavazadala. Za třetí řadou sedadel je nákladový prostor o objemu 638 l (+ nějakých 118 l pod sedadly), ale když se tato řada sklopí, vznikne ložná plocha o objemu 1936 l. A po zaklopení sedadel druhé řady (také do podlahy) jde naložit až 3296 l nákladu. Zajímavá zpráva pro podnikatele je ta, že vůz lze koupit i ve verzi N1, ale pouze se čtyřmi místy.
Spousta zajímavých věcí
Chrysler Grand Voyager nabízí uvnitř několik velmi zajímavých novinek, které stojí za prozkoumání. Tak například dva druhy systémů sedadel. Základní Stow ´n Go umožňuje zasunout všechna sedadla do podlahy, přičemž zadní lavice je sklopná elektricky. Nový systém Swive ´n Go dokáže ještě sedadla druhé řady obrátit do protisměru a vytvořit tak konferenční prostor.
:. Přístrojová deska se velmi podobá té z Chrysleru 300C
Za zmínku stojí třeba i posuvný středový box, s mnoha přihrádkami a čtyřmi držáky nápojů, nebo dvě obrazovky multimediálního systému. Ten dokáže přehrávat až dvě DVD zároveň a na přední obrazovce u řidiče ještě promítat navigaci.
Silné motory
Automobil není žádná „muší váha“, takže pod kapotou musí být jen velmi výkonné motory. Jednak je to zážehový V6 3,8 l se 142 kW a 305 N.m, ale asi mnohem žádanější bude vznětový agregát 2,8 l, který známe už z Jeepu Cherokee. Zde se však spokojil se 120 kW a točivým momentem 360 N.m.
Technické údaje | ||
---|---|---|
Motor | 3.7 l | 2.8 CRD |
Objem (ccm) | 3778 | 2777 |
Výkon (kW) | 142 | 120 |
Převodovka | 6st Aut | 6st Aut |
Toč. moment (N.m) | 305 | 360 |
při ot./min | 4000 | 1600 |
Max. rychlost (km/h) | 193 | 185 |
Komb. spotřeba (l na 100 km) | 12,7 | 9,3 |
Rozměry vozu d x v x š (mm) | ||
5143 x 1750 x 1954 |