Článek
Při práci na studii vozu Chrysler 300C se designeři inspirovali Chryslerem 300 z padesátých let minulého století. Bez jednoho milimetru pětimetrovému mackovi dominuje robustní maska chladiče a dvacetipalcová hliníková kola. Maska, která zaručuje, že si 300Céčko na silnici nikdo nesplete, byla poprvé představena v roce 1998 na koncepčním automobilu Chronos.
Koncept vozu Chronos (větší obrázek v galerii)
Chrysler vozem 300C oslavil padesátiny zvučné "písmenné řady". Pod kapotu chryslerů se po více než 30 letech vrací pohonná jednotka s označením HEMI. Legendární motor HEMI poháněl vozy "písmenné řady" v padesátých letech a pro účely konceptu 300C byl upraven v moderní, výkonnou jednotku s označením 5,7-liter HEMI V-8. Z čehož plyne jediné: obsah tohoto osmiválce 5700 ccm doplníme o výkon, který činí 300 koní.
Motor 5,7-liter HEMI V-8 (větší obrázek v galerii)
Bezpečnost jízdy zajišťují dnes již standardní systémy jako ESP (Electronic Stability Program) či ABS (Anti-lock brake systém). Převod rychlostí zajišťuje pětistupňový automat. Po deseti letech se Chrysler vrací k sedanu se zadním náhonem.
Kromě upravené verze konceptu Chrysler 300C by se v příštím roce měly na americkém trhu objevit i modely Pacifia (představíme vám v příštích dnech) a Crossfire, který jsme vám již představili. [fotogalerie Crossfire, článek] Na ženevském autosalónu byl představen koncept Airflite [fotogalerie, článek]
Základní technická data Chrysler 300C | |
Motor | |
Osmiválec HEMI | |
Obsah: | 5700 ccm |
Výkon: | 300 koní |
Převodovka | |
Pětistupňový automat | |
Rozměry | |
Délka: | 4999 mm |
Šířka: | 1880 mm |
Výška: | 1483 mm |
Rozvor: | 3048 mm |
Váha: | 1808 kg |
Zdroj: Chrysler |