Článek
Měření potvrdila, že Rimac Nevera je z klidu na hranici čtvrt míle za 8,25 sekundy, 300 km/h jede za 9,2 sekundy a 400 km/h za 21,31 sekundy. Všechna tato neuvěřitelná čísla byla zaznamenána v Německu, nezávisle ověřena dvěma společnostmi třetích stran.
Rimac je však nejvíce hrdý na dobu, kterou nevera potřebuje k dosažení rychlosti 400 km/h a zpět na nulu, a tvrdí, že tento kombinovaný test trakce, zrychlení, výkonu, aerodynamiky, brzdné síly a přilnavosti je konečným měřítkem přímého výkonu hyperauta.
Vůz to zvládl za 29,93 sekundy, čímž překonal předchozího rekordmana o více než sekundu, Koenigsegg Agera RS to v roce 2019 zvládl za 31,49 sekundy. Takové Bugatti Chiron potřebuje 42 sekund.
Nevera má čtyři elektromotory o kombinovaném výkonu 1914 koní a 2360 Nm. Tuto porci zvládají silničně homologované pneumatiky Michelin Cup 2 R.
Rimac je chorvatská automobilka, kterou založil Mate Rimac v roce 2009. Postupně se stala lídrem v oblasti vývoje elektrických pohonů pro osobní vozy. Svůj menšinový podíl ve společnosti má i Porsche, Hyundai a Kia. Rimac naopak od roku 2021 většinově vlastní Bugatti.
Naměřené hodnoty Rimacu Nevera v jednotlivých disciplínách:
Disciplína | Měřeno systémem Racelogic | Měřeno systémem Dewesoft |
---|---|---|
0-60 mph | 1,74 s | 1,74 s |
0 -100 km/h | 1,82 s | 1,81 s |
0-200 km/h | 4,42 s | 4,42 s |
0-300 km/h | 9,23 s | 9,22 s |
0-400 km/h | 21,32 s | 21,31 s |
100-200 km/h | 2,59 s | 2,59 s |
200-300 km/h | 4,81 s | 4,79 s |
200-250 km/h | 2,00 s | 2,00 s |
100-0 km/h | 29,12 m | 28,96 m |
0-100-0 km/h | 4,03 s | 3,99 s |
0-200-0 km/h | 8,85 s | 8,86 s |
0-300-0 km/h | 15,68 s | 15,70 s |
0-400-0 km/h | 29,94 s | 29,93 s |
¼ míle | 8,26 s | 8,25 s |
1/8 míle | 5,46 s | 5,44 s |
½ míle | 12,82 s | 12,83 s |
1 míle | 20,62 s | 20,59 s |
0-100 mph | 3,23 s | 3,21 s |
0-120 mph | 4,19 s | 4,19 s |
0-130 mph | 4,74 s | 4,75 s |
0-250 mph | 21,89 s | 21,86 s |
60-130 mph | 2,99 s | 2,99 s |
0-200 mph | 10,86 s | 10,86 s |