Článek
Chevrolet Corvette stávající generace, interně označované C8, letos oslaví již šestý rok na trhu. Do příchodu nové generace tak stále zbývají minimálně další dva roky, přesto už společnost General Motors, pod kterou značka spadá, přislíbila na letošní rok představení hned tří konceptů nové generace ikonického sporťáku.
První koncept pochází z nového designového centra společnosti v Evropě, které sídlí ve Velké Británii. Od sporťáku se přitom koncept posouvá spíše k hypersportu a zaujme čistým a svalnatým designem, přesto v sobě zahrnuje inspiraci z mnoha minulých generací.
Zejména u výrazně tvarovaných blatníků je patrná podoba s modelem Corvette C3 z druhé poloviny šedesátých let. Přední a zadní rozdělené sklo pak mohou být odkazem na předchozí generaci C2 ze začátku šedesátých let.
Koncept s délkou 4669 mm, šířkou 2178 mm a výškou 1033 mm dále zaujme aerodynamicky propracovanými tvary, včetně masivních nasávacích otvorů vpředu a výrazného difuzoru vzadu, specifickým světelným podpisem a opomenout nelze ani otvírání dveří ve stylu racčích křídel. Koncept má vpředu kola o průměru 22 palců, vzadu o palec větší.
Absence motoru V8
Z tradičně dvoumístného interiéru toho automobilka mnoho neukázala, vidíme pouze futuristicky tvarovaná sedadla, oválný dvouramenný volant s logem corvetty a naznačenou kapličku přístrojů.
Další velkou novinkou u konceptu je pak absence motoru V8, který je pro model Corvette charakteristickým již od roku 1955. Místo toho by měl koncept nabídnout elektrický bateriový pohon. Jeho parametry však designové studio nezmiňuje.