Článek
Nejvyšší rychlost Chevroletu Corvette ZR1 měla být dle vyjádření automobilky „přes 210 mph”, což je v metrických jednotkách přes 338 km/h. Tedy pokud si místo obřího křídla na zádi koupíte menší.
Nyní byla rychlost potvrzena – Corvette ZR1 na testovací trati v německém Papenburgu dosáhla průměrné rychlosti 212,54 mph, to je 342,05 km/h. To ji činí nejrychlejší sériovou silniční Corvette v historii.
O průměrné rychlosti píšeme proto, že maximálka se počítá jako průměr ze dvou průjezdů po stejné trati oběma směry. To aby se vyloučil vliv větru. Při prvním průjezdu s větrem v zádech dosáhla Corvette ZR1 rychlosti 214,88 mph (345,82 km/h), při druhém průjezdu opačným směrem to bylo 210,2 mph (338,28 km/h).
Všimněte si, že auto ve videu níže nemá na zádi obří křídlo, které ZR1 na oficiálních fotkách má. Křídlo je tu proto, aby zvyšovalo přítlak, a tedy zlepšovalo přilnavost zádě v zatáčkách.
Jenže křídlo také vytváří aerodynamický odpor, takže pro co nejvyšší maximální rychlost je nežádoucí. Jak bylo naznačeno v prvním odstavci, Corvette můžete mít i s menším křídlem, což je s největší pravděpodobností případ vozu ve videu.
Podle starších slov Tadge Juechtera, šéfinženýra Corvette, má vůz omezovač nastavený na 215 mph (346 km/h), a to kvůli pneumatikám – vyšší rychlost nezvládnou. Proto se při jízdě s větrem v zádech nedostal na tuto hodnotu.
To znamená, že po obutí jiných pneumatik a po vypnutí omezovače rychlosti se může ZR1 dostat na ještě vyšší hodnotu. Ovšem nebude asi vyšší o moc, když se při jízdě proti větru vůz k omezovači nedostal.
Připomínáme, že Corvette ZR1 je poháněna osmiválcem o objemu 6,2 litru, který je přeplňovaný kompresorem. Nabízí 755 koní a 969 Nm a je to tedy nejen nejrychlejší, ale i nejsilnější silniční Corvette v historii. [celá zpráva]