Hlavní obsah

Chevrolet Corvette ZR1 přijíždí s osmiválcem o výkonu přes 1000 koní

Chevrolet představil nejrychlejší a nejvýkonnější verzi ikonického modelu Corvette. Dvakrát přeplňovaný motor V8 posílá na zadní kola 1079 koní, maximální rychlost dosahuje přes 346 km/h a nové karbonové doplňky zvyšují přítlak o půl tuny.

Foto: Chevrolet

Chevrolet Corvette ZR1

Článek

Americká automobilka Chevrolet se pochlubila novou generací vlajkové verze ZR1 pro populární sporťák Chevrolet Corvette, který nyní může směle poměřovat síly i s novými modely značek Ferrari či Lamborghini.

Pod kapotou se totiž ukrývá motor s označením LT7, tedy 5,5litrový motor V8 s twin-turbo přeplňováním a plochou klikovou hřídelí, který přes vylepšenou osmistupňovou dvouspojkovou převodovku posílá na zadní kola výkon 793 kW (1079 k) a 1121 Nm točivého momentu.

Americká ikona Chevrolet Corvette slaví 70 let od zahájení výroby

AutoMoto

Motor, který byl optimalizován pro vysoký výkon a extrémní namáhání, by měl s novým vozem pořádně zacvičit. Ačkoliv automobilka ještě nezveřejnila zcela přesná data, maximální rychlost očekává nad hranicí 346 km/h a sprint na 400 metrů vůz během testování zvládl za 9,7 sekundy při maximální rychlosti 241 km/h.

Se zkrocením extrémního výkonu pomáhá karbon keramický brzdový systém s předními kotouči o průměru 400 mm a zadními o průměru 390 mm. Hmotnost kupé bez kapalin je 1665 kilogramů, verze s odnímatelnou střechou váží 1705 kilogramů. Pouze kabriolet přitom nabídne i dělené zadní sklo, odkazující na závodní model Z06 GT3.R.

Kromě extrémního výkonu dostal vůz také upravený design, optimalizovaný s důrazem na lepší chlazení a aerodynamiku, jako je ventilační otvor v přední kapotě, zadní křídlo, přední splitter atd. V podbězích jsou kola o průměru 20 a 21 palců, která mohou být vyrobena z hliníku či karbonu, a obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S.

Komu by základní verze nestačila, může si připlatit za ZTK paket, který nabídne vylepšenou aerodynamiku, upravený podvozek s novými pružinami a odlišně naladěnými tlumiči a nechybí ani lepší pneumatiky, díky čemuž by měl vůz zazářit na okruzích. Paket Carbon Aero pak obsahuje řadu doplňků, které zvýší přítlak až o 544 kilogramů.

Interiér se příliš nezměnil, nabídne ovšem nové plaketky ZR1, nový ukazatel tlaku plnění motoru a odlišné dekory výplně dveří. Ve výbavě by neměl chybět 12palcový digitální přístrojový štít nebo 8palcový displej infotainmentu se systémem Google.

Nový Chevrolet Corvette ZR1 se začne vyrábět až příští rok, cena zatím nebyla stanovena.

První produkční Chevrolet Corvette E-Ray se vydražil za více než milion dolarů

AutoMoto

Neměl jsem se jak dostat domů, řekl propuštěný vězeň, který ukradl kamion s auty

Koktejl

Výběr článků

Načítám