Článek
Nový Chevrolet Corvette ZR1, vlajková verze tradičního amerického sporťáku, si připsal působivý úspěch. Na německém okruhu Papenburg totiž dosáhl rychlosti 233 mil v hodině, tedy téměř 375 km/h, čímž si vůz připsal několik důležitých úspěchů. Včetně překonání původně stanovené maximální rychlosti.
Jak totiž automobilka zmiňuje v tiskové zprávě, na začátku vývoje nové generace modelu Corvette ZR1 (s interním označením C8) bylo cílem dosáhnout maximální rychlosti 220 mil v hodině (cca 354 km/h). Během testování se však ukázalo, že použitý motor má mnohem větší potenciál, a cílem tak bylo dosáhnout rychlosti 230 mil v hodině (cca 370 km/h).
Během testu si přitom automobilka nepomáhala žádnými úpravami. Zcela sériový vůz dostal pouze volitelný aerodynamický paket s komponenty z karbonu a obouval litá kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S. Za volantem pak seděl Mark Reuss, prezident General Motors.
Corvette ZR1 má největší turbodmychadla mezi silničními auty
Maximální rychlostí 233 mil v hodině, tedy bezmála 375 km/h, tak nový Corvette ZR1 výrazně překonal minulou generaci, která dosahovala nejvyšší rychlosti 212 mil v hodině (cca 341 km/h). Automobilka se navíc chlubí, že jde o nejrychlejší automobil vyráběný americkou automobilkou, což je ovšem trochu přehnané tvrzení.
V USA totiž sídlí několik výrobců extrémních hypersportů, zmínit můžeme například SSC Tuatara či Hennessey Venom F5. Mnohem uvěřitelněji zní prohlášení, že ZR1 díky své nejvyšší rychlosti jen těžko najde produkčního konkurenta s cenovkou do 1 milionu amerických dolarů, tedy cca 23,2 milionu korun.
Dělnický supersport
Oficiální cena vozu ještě nebyla stanovena, očekává se však, že by se mohla pohybovat okolo 150 000 dolarů, což je v přepočtu necelých 3,5 milionu korun. Ostatně není divu, že si Chevrolet Corvette v minulosti vysloužil přezdívky jako dělnický supersport.
Závěrem připomeňme, že Chevrolet Corvette ZR1 dosahuje extrémních rychlostí díky twin-turbo přeplňovanému motoru LT7 V8 s plochou klikovou hřídelí, který dosahuje nejvyššího výkonu 793 kW (1079 k) a točivého momentu 1121 Nm. Díky aerodynamickému paketu navíc generuje obrovský přítlak.