Článek
Ptáte se, jak může kabriolet nemít smysl? Jednoduše - jediný rozdíl mezi klasickou Corvette C8 a verzí Convertible je, že zde se střešní panel skládá elektricky, zatímco u běžné verze ho musíte sundat či upevnit ručně a vylézt při tom z auta.
Rozdíl mezi množstvím otevřeného nebe nad hlavou je zanedbatelný a v Convertible je třeba se vzdát průhledné zadní kapoty motoru, neboť právě do těchto míst se skládá střecha. Mechanismus přidává vozu podle automobilky zhruba 36 kilogramů váhy.
Skládání střechy, tvořené dle fotografií dvěma panely, má na starosti celkem šest elektromotorů. Složení či natažení trvá 16 sekund a je možné ho provádět až do rychlosti jízdy 48 km/h. To je asi největší rozdíl oproti Stingray - řidič má se střechou podstatně méně práce.
Nová Corvette už není, co bývala
Pohonné ústrojí je stejné, motorem je tedy 6,2 V8 LT2, která produkuje 496 koní a posílá je na zadní kola přes osmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Na přání můžete mít paket Z51, který vylepší brzdy, přitvrdí podvozek, přidá elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál a z motoru vymáčkne dalších 7 koní.
Corvette C8 Stingray stojí v USA od 59 995 dolarů (1,54 milionu korun) a elektricky skládací střecha přihodí k této částce dalších 7500 dolarů (193 tisíc korun). Dovoz do Česka očekáváme; cena zatím není na světě; počítejte však s přídavkem 10% cla a 21% DPH ze součtu ceny vozu a cla.