Článek
Když švédská automobilka Polestar zkraje března letošního roku ukázala dvoudveřový koncept O2, mnoho fanoušků zajímavých aut tím příjemně překvapila. Elektrický kabriolet tu nebyl od dob první Tesly Roadster a aktuálně se žádné takové auto neprodává. O dvoudveřovém kupé, kterým O2 také může být, to platí jakbysmet.
Thomas Ingenlath, šéf Polestaru, po vystavení konceptu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu pro magazín Top Gear odhalil, že z něj chce udělat produkční vůz. Ale nejde to jen tak. „Když namalujete obraz, je vždycky dobré ho nechat pár měsíců uležet a pak se na něj podívat, jestli je pořád dobrý,“ přirovnává.
Koncept Polestar O2 předpovídá nový věk pro sportovní roadstery
Koncept ovšem dost možná už vznikal s ideou sériové výroby někdy v budoucnu. Web magazínu uvádí, že to není jen prázdná schránka – při goodwoodském představení mělo v útrobách být 883k elektrické pohonné ústrojí, které podpírá Polestar 5.
Toto ústrojí je pro automobilku docela důležité, neboť je výsledkem jejího vlastního vývoje. „Je úchvatné, co můžete s elektromotory dělat,“ řekl v minulosti Ingenlath na adresu ústrojí Polestaru 5. „Ale výkon nebude výjimečný, protože takový umí i Tesla... a vlastně kdokoliv jiný,“ řekl.
„Otázkou je, jak ta věc jezdí a já jsem si stoprocentně jistý, že chlapci v našem britském týmu a specialisti na ladění v Göteborgu udělají z Polestaru 5 auto, které si řidiči mohou opravdu užít. Takové, které bude skutečně dobře ovladatelné,“ dodal.