Článek
Mitsuoka Rock Star je první auto téhle značky, které Evropan neoznačí za směšné, ošklivé či obojí najednou. Vznikla k padesátinám automobilky a je křížencem současné Mazdy MX-5 s Chevroletem Corvette C2 z 60. let.
Že jste o téhle značce nikdy neslyšeli? Zaměřuje se pouze na asijské trhy a většinu její produkce tvoří překarosovaná moderní auta jiných značek. Společným jmenovatelem je retro-design s kulatými světly a maskou chladiče jako z 50. let minulého století.
Evropan se při pohledu na vozy Mitsuoky nemůže rozhodnout, jestli jsou směšné, nebo prostě ošklivé. Tedy většinou – rock star je trochu jiný případ, je to docela roztomilý kříženec.
Technikou je to Mazda MX-5 se základním čtyřválcem o objemu 1,5 litru a výkonu 132 koní. Mitsuoka přidala design, který víc než připomíná Chevrolet Corvette C2, vyráběný v letech 1962 až 1967.
Stejně jako u všech ostatních mitsuok, i zde zůstal střed auta bez větších změn. Na rozdíl od všech ostatních mitsuok ale s touhle přídí nepůsobí dveře auta nepatřičně. A celek, protože nemá okatou příď a kolmou masku chladiče, vypadá vážně dobře.
Rock Star vzniklo k padesátému výročí značky Mitsuoka a vznikne prý pouze v 50 kusech. Ferrari by takhle omezenou sérii nabízelo za minimálně vysoké stovky tisíc eur, rock star se však prodává za cenu od 4 688 200 jenů, tedy asi 931 tisíc korun.
Nejznámější byl „supersport”, který měl jen 233 koní
Za onu padesátiletou historii se stal nejznámějším model Orochi, který automobilka Mitsuoka označovala za supersport. Měl sice šestiválec, ale o výkonu jen 233 koní, což je na supersport ve 21. století opravdu málo.
Jedním z nyní prodávaných modelů je Ryugi, který si můžete koupit i jako hybrid nebo čtyřkolku. Pod slupkou je Toyota Corolla Axio.