Článek
Nejvýkonnější verze modelu A3 se představí v červenci, ještě před premiérou ale ukazuje svou techniku. To nejdůležitější leží pod kapotou. Vedle TT RS zůstává u 2,5litrového pětiválce s nezaměnitelným charakterem a zvukovým doprovodem i RS 3.
Má výkon 294 kilowattů, 400 koní a točivý moment 500 newtonmetrů, o 20 Nm více než předchůdce. Spárován je se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou s robustnější konstrukcí a rychlejším řazením.
Pohon všech kol se chlubí především novým sportovním zadním diferenciálem. Pomocí lemel na obou stranách aktivně rozděluje sílu mezi zadní kola až do té míry, že v určitých situacích dokáže přenést plný výkon na jedno kolo.
Jedná se zřejmě o příbuzné řešení Volkswagenu Golf R, čemuž odpovídá, že k mání je i takzvaný driftovací režim RS Rear, kdy systém preferuje pohon zadních kol. Stejně jako u běžných módů, včetně komfortního a dynamického, se mění i charakteristika motoru, převodovky, řízení a volitelných adaptivních tlumičů.
První jízda s novým Audi S3: Perfektní polykač okresek
RS 3 má pochopitelně nejtužší nastavení odpružení, navíc sedí níž. Světlá výška je snížena o 10 mm ve srovnání s verzí S3, ale až o 25 mm v porovnání s běžnou A3. Specifické je i uložení náprav, stabilizátory a další klíčové komponenty.
Za příplatek půjde krom zmíněných tlumičů zvolit i lepivé, téměř okruhové, pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R či karbon-keramické brzdy.
Za necelý měsíc se novinka ukáže jako přímý rival pro Mercedes-AMG A45 S.