Hlavní obsah

Český dovozce VW, Seatu a Audi loni zvýšil prodeje téměř o desetinu

V Česku se loni prodalo 28 324 audi, seatů, cuper a volkswagenů užitkových i osobních, uvedl jejich importér na tiskové konferenci. Je to o 2546 aut více než v roce 2020, a to navzdory čipové krizi. Ta má trvat ještě nejméně několik měsíců.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Volkswagen (ilustrační foto).

Článek

Společnost Porsche ČR, která do Česka dováží vozy většiny značek koncernu VW, loni zvýšila obrat meziročně o 13,7 procenta na 21,9 miliardy korun. Obrat byl současně o 3,6 miliardy korun nižší než v předcovidovém roce 2019. Prodej vozů Volkswagen, Audi, Seat a Cupra se loni zvýšil o 9,8 % na 28 324 zaregistrovaných aut. Uvedli to zástupci společnosti na tiskové konferenci. Hospodářský výsledek nesdělili.

„S výsledky roku 2021 jsme spokojeni, i když víme, že mohly být výrazně lepší. Zásadně je ovlivnily dopady pandemie nemoci covid-19, ať už přímo během více než pětiměsíčního lockdownu, či následně dramatickým nedostatkem výrobních kvót u našich mateřských automobilek kvůli nedostatku polovodičových součástek,“ uvedl jednatel Porsche ČR Jan Hurt.

První jízda v Cupře Born: Konečně závan sportovnosti v elektromobilu

Testy

Prodej osobních vozů Volkswagen se loni zvýšil o 1,4 % na 14 662 aut, prodeje Audi poskočily o 19 % na 2910 aut a Seat prodal 6337 vozů, což je nárůst o více než 46 %. Nová značka Cupra zaznamenala 621 registrací. Divize užitkových aut Volkswagen skončila s poklesem o 16,5 % na 3794 vozů.

Nejžádanějším volkswagenem byl v Česku golf s prodejem 4654 aut, u značky Audi to byla A6 s 502 kusy, Seat zaznamenal největší úspěch s aronou (2883 prodaných vozů).

Za volantem Seatu Arona po faceliftu

Testy

Tržby z poprodejních služeb loni vzrostly o 10,9 % na 2,4 miliardy korun. Do toho se počítá i prodej originálních dílů a ten rostl nejen na ceně konkrétních dílů, která se zvyšovala, ale i na větším počtu prodaných kusů, uvedli zástupci firmy. V rámci programu prodeje ojetých vozů Das Welt Auto stoupl počet prodaných aut o 11 % na 16 884.

Letos firma neočekává snížení čekací doby na nové vozy, které mohou mnohdy zasahovat až do roku 2023. Zlepšení čeká Hurt v druhé polovině roku. „Ceny vozů půjdou letos i v dalších letech nahoru,“ dodal.

Test Volkswagenu ID.4 Pro: Skvělý rodinný elektromobil zklame jen detaily

Testy

V letošním roce se podle zástupců firmy významně rozšíří nabídka elektromobilů na základě koncernové platformy MEB. Kromě SUV-kupé ID.5 a ID.5 GTX to bude velkoprostorový ID.BUZZ, zatímco Cupra rozšíří modelovou řadu Born o nové varianty.

Na tiskové konferenci se představila také statistika, která ukazuje, že o elektromobily je v rámci celé Evropy zájem zejména tam, kde stát jejich prodeje dotuje. Tam, kde dotace chybějí, se elektrická auta prodávají jen málo.

Společnost bude rovněž letos pokračovat ve výstavbě nového vzdělávacího centra v obci Zlatníky-Hodkovice, stavba byla zahájena na konci dubna 2021. Vyžádá si celkovou investici 156 milionů korun a otevření je plánováno na druhou polovinu letošního roku.

Související články

Test Audi RS e-tron GT: Budoucnost je tu

Tohle placaté čtyřdveřové kupé na elektřinu znamená v mnoha směrech velký krok vpřed. Nejen verze RS má až kosmické zrychlení, slušný dojezd, velmi rychlé...

Výběr článků

Načítám