Článek
Stejně jako při posledním konání českého Auta roku, tedy v roce 2019, i tentokrát se kvůli shodnému počtu hlasů na některých místech do finále dostalo šest, nikoliv pět aut. Odborná porota je vybírala z osmatřiceti nových nebo zásadně inovovaných vozů.
České Auto roku 2021/2022 zná své soutěžící
Třebaže v seznamu soutěžících bylo 13 elektromobilů, tedy více než třetina, a další jeden vodíkový elektromobil a devět modelů, které mají v nabídce i plug-in hybridní varianty, do finále se probojoval elektrický vůz pouze jeden – BMW i4. Plug-in hybridy mají v nabídce Opel Astra a Peugeot 308, zbytek finalistů jezdí výhradně na benzin, naftu či LPG.
Oproti seznamu finalistů minulého konání, kde polovinu tvořily crossovery, neovlivnila moderní doba porotu tolik ani co do typů karoserie. Dvě třetiny finalistů tvoří „obyčejné“ karoserie – tři hatchbacky a jeden liftback. Dacia Jogger je víc MPV než cokoliv jiného, třebaže si z crossoverů půjčuje některé prvky, a Subaru Outback bylo crossoverem od svého příchodu na trh v roce 1994.
Při vyhlášení vítěze ankety v dubnu letošního roku bude vyhlášeno také Ekologické auto roku. V této kategorii, která se volí v tomto ročníku ankety prvně, mohou soutěžit auta s emisemi CO2 do 50 g/km.
Finalisté Auta roku 2021/2022 v ČR
BMW i4
Za volantem BMW i4: Tradice na baterky
Dacia Jogger
Za volantem Dacie Jogger: Všestranný rodinný obr
Opel Astra
Za volantem nového Opelu Astra: Povedený podvozek i zajímavé detaily
Peugeot 308
Za volantem nového Peugeotu 308: Lev nejen příměstský
Subaru Outback
Test nového Subaru Outback: Nezklame
Škoda Fabia