Článek
Stejně jako při posledním konání českého Auta roku, tedy v roce 2019, i tentokrát se kvůli shodnému počtu hlasů na některých místech do finále dostalo šest, nikoliv pět aut. Odborná porota je vybírala z osmatřiceti nových nebo zásadně inovovaných vozů.
Třebaže v seznamu soutěžících bylo 13 elektromobilů, tedy více než třetina, a další jeden vodíkový elektromobil a devět modelů, které mají v nabídce i plug-in hybridní varianty, do finále se probojoval elektrický vůz pouze jeden – BMW i4. Plug-in hybridy mají v nabídce Opel Astra a Peugeot 308, zbytek finalistů jezdí výhradně na benzin, naftu či LPG.
Oproti seznamu finalistů minulého konání, kde polovinu tvořily crossovery, neovlivnila moderní doba porotu tolik ani co do typů karoserie. Dvě třetiny finalistů tvoří „obyčejné“ karoserie – tři hatchbacky a jeden liftback. Dacia Jogger je víc MPV než cokoliv jiného, třebaže si z crossoverů půjčuje některé prvky, a Subaru Outback bylo crossoverem od svého příchodu na trh v roce 1994.
Při vyhlášení vítěze ankety v dubnu letošního roku bude vyhlášeno také Ekologické auto roku. V této kategorii, která se volí v tomto ročníku ankety prvně, mohou soutěžit auta s emisemi CO2 do 50 g/km.
Finalisté Auta roku 2021/2022 v ČR
BMW i4

BMW i4 M50
Dacia Jogger

Dacia Jogger
Opel Astra

Opel Astra
Peugeot 308

Peugeot 308
Subaru Outback

Subaru Outback
Škoda Fabia

Škoda Fabia