Článek
To, o čem se dlouho mluvilo šeptem nebo bylo předkládáno jako pravděpodobný plán na diskusních fórech, nyní oficiálně potvrdil koncern Volkswagen ústy ředitele prodeje Christiana Dahlheima.
„Společnost Volkswagen využívá různé zdroje k potlačení rostoucích nákladů. Nicméně je jasné, že nebude možné úplně kompenzovat vyšší materiálové náklady,“ uvedl Dahlheim. Volkswagen připouští, že ať by se snažil sebevíc a osekával náklady na všech stranách, přesto nové emisní limity a požadavky, které na výrobce uvalují legislativci na celém světě, se prostě do cen aut musí promítnout.
Největší zvýšení cen bude vidět na levnějších modelech. Navíc už nebude možné počítat s neustálým růstem zisků a prodejů, jako tomu bylo dosud, protože řada faktorů už ukazuje prudký propad.
Kompenzovat není čím
Volkswagen upozorňuje, že automobilový průmysl je a bude tlačen stále silněji z mnoha stran. Příkladem je třeba Brexit, který přidělává firmám velké vrásky. Už mnoho automobilek i výrobců komponentů oznámilo snižování počtu pracovníků nebo úplný odchod. Nedávno jsme vás třeba informovali o tom, že k propouštění tisíců zaměstnanců se rozhodl Jaguar Land Rover. [celá zpráva] Stejně tak i Ford propustí přes tisícovku zaměstnanců.
Spousta firem také spoléhala na Čínu, ale zde se ukazuje, že ani tento trh není nenasytný a minulý rok zde poprvé prodej meziročně klesl. I zde se bude stále zvětšovat tlak na výrobce ohledně výroby ekologických vozidel, a navíc stále hrozí celní válka s USA.
Volkswagen tak i přes velmi dobrá čísla z posledního roku, kdy prodeje překročily 10,8 milionů vozidel celosvětově, očekává, že další roky budou hubenější. Jenže to samozřejmě nezajímá akcionáře, takže firma bude muset kompenzovat odliv zisků jinde.