Článek
Všechny tři modely se v nejlevnějších verzích nabízejí za podobnou cenu - výrazněji levnější je Opel Corsa, k jeho ceně je však nutné připočítat příplatek 15 tisíc korun za pětidveřovou verzi, standardem je méně praktické třídveřové provedení.
Nejdražší je z celé trojice Hyundai i20, který v základní verzi stojí o pět tisíc více než fabia. Nutno však dodat, že zatímco fabii pohání tříválcový litrový motor o výkonu 44 kW, pod kapotou nejlevnější nové i20 buší 1,2litrový čtyřválec o výkonu 55 kW.
Jenže - u škodovky jsme automaticky přičetli k pořizovací ceně oněch 5000 korun za paket Active Plus, který si podle nás za tuto cenu „musí” koupit každý - bez něj totiž nebude mít vaše fabie klimatizaci, chybět bude také elektrické ovládání oken vpředu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě vozu a vnější kliky lakované v barvě vozu. Takže nakonec je cena obou rivalů zcela totožná - vlastně ne, i20 je o 90 korun dražší...
Prodloužené záruky ne vždy pokryjí vše
Opel sice nabízí zdarma - stejně jako Hyundai - pětiletou záruku. Nejde však o komplexní krytí na celý automobil - bezplatné prodloužení se vztahuje pouze na motor, převodovku a rozvodovku. Škoda nabízí standardně dvouletou záruku, za symbolických 990 korun můžete mít záruku pětiletou (nebo do najetých 100 000 km, podle toho, co nastane dříve). Hyundai má standardně pětiletou záruku bez příplatku, která není omezena množstvím najetých kilometrů.
Cenové porovnání nejlevnějších verzí 3 malých vozidel | |||
---|---|---|---|
model | Škoda Fabia | Hyundai i20 | Opel Corsa |
motor | 999 ccm, R3, 44kW | 1248 ccm, R4, 55 kW | 1229 ccm, R4, 51 kW |
prům. spotřeba (/100 km) | 4,8 l | 4,8 l | 5,3 l |
0-100 km/h, max. rychl. | 14,7 s, 172 km/h | 13,6 s, 170 km/h | 16,0, 162 km/h |
počet airbagů | 6x | 6x | 6x |
el. okna | vpředu | vpředu | vpředu |
metalická barva | 10 900 Kč | 10 900 Kč | 13 000 Kč |
palubní počítač | 2000 Kč | standard | 2 200 Kč |
manuální klimatizace | ano | ano | 25 000 Kč |
centrální zamykání | bez DO | bez DO | ANO |
audioaparatura | příprava, 4x repro | nelze | ANO** |
záruka | 2 roky / 5 let*** | 5 let | 5 let**** |
základní cena | 239 900* Kč | 239 990 Kč | 234 900 Kč |
Zdroj: oficiální české ceníky automobilek; * včetně paketu Active Plus, ** v sadě s klimatizací, *** za 990 Kč, **** omezeno viz text článku |
Korejská automobilka i Škoda pro své nejmenší modely shodně nabízí tři stupně výbavy, čtyři stránky ceníku u fabie a zejména pouhé dva u modelu i20 jsou pro potenciální kupce výhodné z hlediska přehlednosti. Zato Opel dává vybrat z pěti výbavových stupňů, čtyřstránkový ceník tak obsahuje větší množství položek, nedá se ale říci, že by z celé trojice patřil k tomu nejméně přehlednému.
Spíše zamrzí, když si u základní výbavy nemůžete připlatit za některé velmi běžné prvky, platí to zejména pro Hyundai: rezervní kolo si lze samostatně dokoupit jen u nejvyšší výbavy Comfort, autorádio ani výškově a podélně nastavitelný volant nelze mít v základní výbavě, dostupné navíc výhradně pro základní dvanáctistovku a plnící tak roli modelu z reklamy lákajícího na „cenu od...”.
U corsy nás překvapilo, že zadní sedadla nejlevnější verze nejsou dělená (+ 1500 korun), naopak v nejvyšší výbavě dostanete bi-xenonové světlomety (za 21 tisíc korun), což ani jeden z představovaných konkurentů nedokáže nabídnout. Faktem ovšem je, že v takto malém autě by si tento luxusní prvek výbavy pořídil málokdo, kupříkladu dle interních studií Škoda Auto by to v případě fabie bylo pouhých pět procent zákazníků.