Článek
Omlazená fiesta se začne vyrábět od 5. listopadu v továrně v Kolíně nad Rýnem. Čtvrtá generace clia se už začala vyrábět, ve Francii a v Turecku. V případě clia je na výběr čtveřice motorů, přičemž dva jsou naftové.
Fiesta se nabízí se šesticí motorů a jako jediná z porovnávané trojice existuje rovněž ve třídveřové variantě (v tomto článku ale porovnáváme ve všech parametrech 5dveřovou verzi). Novinkou ve fiestě je i dvouspojková automatická převodovka PowerShift zkombinovaná s motorem 1.6 Duratec Ti-VCT o výkonu 105 k.
Škoda Fabia druhé generace v karosářské verzi hatchback má v nabídce dokonce osm motorizací, ovšem je to dáno také tím, že 1,6 TDI CR DPF se nabízí hned ve třech výkonových verzích (55, 66 a 77 kW). Základem je tříválcové 1.2 HTP ve verzích 44 a 51 kW.
Pokud porovnáme rozměry těchto tří automobilů, pak je clio nejdelší. Malý renault má rovněž největší šířku a nejdelší rozvor náprav: clio 2589 mm, fabia 2451 mm a fiesta 2489 mm. Kufr má dle očekávanější největší fabia (315 l), na druhém místě je s o 15 litrů horším výsledkem clio a nejmenší kufr dle normovaných měření má fiesta (276 l). Na výšku je největší fabia (1498 mm), fiesta je na tom podobně (1495 mm) a nejnižší je clio (pouhých 1448 mm).
Porovnání motorů - základní verze | |||
---|---|---|---|
model | Ford Fiesta | Renault Clio | Škoda Fabia |
motor (obchodní označení) | 1,25 Duratec | 1,2 16V | 1,2 HTP 12V |
zdvih. objem (ccm), poč. válců | 1242, 4 | 1149, 4 | 1198, 3 |
výkon (kW/k) | 44 / 60 | 54 / 75 | 44 / 60 |
točivý moment (Nm) | neudává | 107 / 4250 | 108 / 3000 |
prům. spotřeba (l/100km) | 5,2 | 5,5 | 5,5 |
0-100 km/h (s) | 16,9 | 15,4 | 16,5 |
max. rychlost (km/h) | 152 | 167 | 155 |
prov. hmotnost (kg) | 1128 | 1055 | 1095 |
Pro cenové porovnání jsme vybrali vždy nejlevnější motory z nabídky a vždy základní výbavový stupeň. V případě Fordu Fiesta je to motor 1,25 Duratec (44 kW), fabia má coby základní motorizaci tříválcové 1,2 12V HTP (44 kW) a clio čtyřválcovou 1,2 16V s výkonem 54 kW. Motory všech tří konkurentů jsou spojeny s pětistupňovými manuálními převodovkami.
Cenové porovnání | |||
---|---|---|---|
model | Fiesta | Clio | Fabia |
výb. stupeň | Ambiente | Authentique | Champion Easy |
počet airbagů | 7x | 4x | 4x |
ESP | ano | ano | 16 800 Kč |
rádio s CD | ano | ne | ano |
el. ovl. př. oken | ano | ano | 7 100 Kč |
man. klimatizace | 25 000 Kč | 20 000 Kč | 10 000 Kč** |
centrál. zam. | ano | neuvádí | ano |
zákl. kola | 14", ocelová | 15", ocelová | 14", ocelová |
metl. lak | 10 500 Kč | 11 000 Kč | 10 000 Kč |
prodejní cena | 224 900 Kč | 229 900 Kč | 200 900 Kč |
Zdroj: ceníky automobilek, cena je udávána vždy akční; ** v akci s centrál. zamykáním |
Nejlevnější je díky současné cenové akci Fabia, která stojí 200 900 korun. V základu ale na rozdíl od popisované konkurence nemáte ESP ani elektrické stahování předních oken. Na druhou stranu ušetříte za klimatizaci, namísto bezmála 35 000 korun zaplatíte jenom 10 000 korun a k tomu dostanete i centrální zamykání.
Nejvíce airbagů nabízí fiesta (je jich sedm včetně kolenního), u clia zase dostanete největší kola. U všech automobilů jsou v základu ocelová kola, za litá se připlácí. U všech aut si zájemci o klimatizaci musí připlatit, nejvíce u fiesty (25 000 korun).