Hlavní obsah

Caterham představuje svůj klasický sporťák v nejdražší verzi

Britský Caterham oslavuje výročí 20 let modelu CSR speciální limitovanou edicí CSR Twenty, která představuje to nejlepší a současně nejdražší, co kdy model Caterham Seven nabídl.

Foto: Caterham

Caterham CSR Twenty

Článek

Caterham CSR, výrazná evoluce klasického sportovního vozu Caterham Seven, oslavuje dvacet let. Toto speciální výročí se britská společnost rozhodla oslavit limitovanou edicí s označením CSR Twenty, která je nejluxusnější a současně nejdražší v historii modelu.

Vůz ikonických tvarů zaujme přídí převzatou z modelu Seven 620, tedy včetně aerodynamických prvků, a mřížkou s britskou vlajkou doplněnou o číslovku sedm. Vůz dostal také LED světlomety, 15“ litá kola, červené třmeny brzd, zadní LED světla a speciální nabídku barev.

Mimořádnou pozornost ale automobilka věnovala zejména kabině, která by měla být bezkonkurenční v oblasti kvality a zpracování. Například sedadla jsou čalouněna kůží Muirhead, doplněna o části z alcantary a nechybí prošívané logo CSR Twenty na opěradlech.

Zajímavostí je také zpracování palubní desky z karbonu se speciální povrchovou úpravou a budíky doplněnými o grafiku CSR Twenty. Volant Momo a středový tunel zdobí kůže, volič převodovky a ruční brzdu zase alcantara. Navíc je v kabině každého vozu i plaketka s výrobním číslem v rámci série.

Sofistikované šasi modelu CSR nabídne zadní nezávislé zavěšené či ventilované přední kotouče s čtyřpístkovými třmeny. Pod kapotou je pak 2,0litrový motor Ford Duratec o výkonu 157 kW (213 k) s točivým momentem 203 Nm. Motor je spojený s manuální pětistupňovou převodovkou a pohání zadní kola. Díky hmotnosti pouze 620 kg nabídne vůz zrychlení z 0 na 96 km/h za 3,9 sekundy a maximální rychlost 219 km/h.

Společnost plánuje výrobu pouze 40 strojů, kdy 20 zamíří na domácí trh a zbylých 20 do USA. Cena startuje na 79 995 librách, což je v přepočtu přes 2,4 milionu korun. Jde tak zřejmě o nejdražší vůz této modelové řady.

Caterham se pouští do elektromobility, představil prototypy elektrického sevenu

AutoMoto

Caterham Seven končí s atmosférickým motorem, model 485 se loučí speciální edicí

AutoMoto

Výběr článků

Načítám