Hlavní obsah

Caterham představuje nový vrchol, model Seven 420 Cup

Britská značka Caterham poprvé namontovala manuálně nastavitelné tlumiče na vůz, který smí na silnice. Kvůli emisním předpisům však pouze na silnice Velké Británie a Spojených států.

Foto: Caterham

Caterham Seven 420 Cup

Článek

Zatímco Lotus chystá elektrické SUV, jiná britská značka proslavená puristickými sporťáky - Caterham - představuje svůj dosud nejostřejší model pro okruhové ježdění, který ale může i na veřejné silnice.

Jmenuje se Seven 420 Cup a nemá čelní sklo, dveře ani sedačky. Naopak má ochrannou klec kolem posádky, blinkry a registrační značky. Automobilka ho označuje za „nejlepší seven na okruhové dny, který jsme postavili“.

Foto: Caterham

Čelní sklo je moc těžké, karbonový větrný štít musí stačit.

Stojí mezi verzí 420R a závodním sevenem a pohání ho dvoulitrový čtyřválec Duratec, který bez přeplňování dává 213 koní a 203 Nm. Na první pohled nic moc, jenže poměr výkonu ku hmotnosti je působivých 380 koní na tunu. Pro srovnání, Hyundai i30 N s dvouspojkou má 174,9 koně na tunu, BMW M4 s manuálem 270,4 koně na tunu a Porsche 911 Turbo S Cabriolet má 364,1 koně na tunu.

K tomu přidává šestistupňovou sekvenční převodovku od firmy Sadev, která umožňuje řazení bez použití spojky, a zrychlení na 60 mph (97 km/h) za 3,6 sekundy najednou není tak překvapivé. Maximálku 219 km/h uveďme jen pro úplnost.

Foto: Caterham

Tlumiče se nastavují manuálně kroužkem.

Samozřejmě, podvozkem okruhové auto živo jest, a tedy stojí za zmínku, že 420 Cup je prvním silničním caterhamem, který už z výroby dostal tlumiče Bilstein s manuálně nastavitelnou tuhostí. V tomto případě skutečně manuálně - otáčením obruče na tlumiči samotném.

Co do komfortu posádky tu nečekejte nic speciálního, když vůz ve znamení úspor hmotnosti - vůz váží 560 kg - nemá ani čelní sklo. Ovladače v interiéru však ukazují na přítomnost vyhřívání sedaček a topení.

Foto: Caterham

Caterham Seven 420 Cup

Vůz z výroby dorazí na semislickách Avon ZZR nebo ZZS, jako příplatek však je k mání i verze ZZR Extreme, kterou automobilka ukazuje na fotkách. Ta ale není homologovaná pro veřejné silnice ani ve Velké Británii.

Konečně ta nejsmutnější zpráva - Seven 420 Cup kvůli emisním nařízením nebude oficiálně dovážen do EU, bude se prodávat jen ve Velké Británii a v USA. Cena startuje na 55 tisících liber, tedy 1,59 milionu korun; případný individuální dovoz do ČR ji samozřejmě zvedne nejméně o 10procentní clo, 20procentní DPH a náklady s přihlášením do provozu.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám