Článek
Nový japonský majitel VT Holdings se při převzetí Caterhamu dušoval, že se bude držet tradice lehounkých puristických sporťáků inspirovaných Lotusem Seven. A hned první počin to jen dokazuje.
Model Seven 170 je dokonce nejlehčím z produkčních variant. Ve verzi 170R totiž snižuje dosavadních 490 kg předchozí varianty 160 o 50 kg.
I Caterham představí elektromobil, už za dva roky
Zatímco civilnější verze 170S nabídne silničně naladěné odpružení, stříbrná kola, čelní okno, napínací střechu a bočnice či kožené sedačky, 170R jde do extrému.
Má tužší, v podstatě už okruhové odpružení, černá kola, samosvorný diferenciál, skořepinové sedačky, palubní desku a další doplňky z karbonu, čtyřbodové pásy, Momo volant s věncem čalouněným alcantarou a standardně chybí čelní okno.
Caterham Seven Sprint: Retro k šedesátinám
Pod kapotou, stejně jako u předchůdce, tak stačí přeplňovaný tříválec o objemu 660 ccm. Agregát od Suzuki má výkon 63 kW, 85 koní a 116 Nm točivého momentu. Ve spojení s pětistupňovou manuální předovkou dostane vůz z nuly na 100 km/h za 6,9 sekundy, maximální rychlost činí 160 km/h.
Základem je tradičně stavebnice. Seven 170S v krabicích přijde na 22 900 liber, přibližně 678 tisíc korun, 170R na 23 990 liber, 708 tisíc korun. Pokud se zákazník nechce zabývat montáží, stačí připlatit asi 70 tisíc korun a vůz mu bude předán hotový.