Hlavní obsah

Carrera T přijíždí jako puristické Porsche 911

Porsche dále rozšiřuje nabídku modernizované ikony 911. Po základní verzi Carrera, hybridní GTS a extrémním GT3 je na řadě verze Carrera T, která se soustředí na pravý požitek z řízení.

Foto: Porsche

Porsche 911 Carrera T

Článek

Porsche 911 Carrera T je v modernizované variantě opět co nejpurističtější 911. Automobilka bude novinku nabízet pouze se šestistupňovou manuální převodovkou a poprvé půjde krom kupé i o kabriolet.

Převodovka, která využívá prvních šest převodových stupňů sedmistupňového manuálu generace 992.1, spojuje zadní kola se známým dvojitě přeplňovaným třílitrovým plochým šestiválcem, který pohání standardní Carreru. Porsche dříve nabízelo T buď se sedmistupňovým manuálem, nebo s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK.

Motor produkuje větší výkon než dříve, tedy 394 koní. Má 450 Nm a žene kupé z nuly na stovku za 4,5 sekundy. Kabriolet je o dvě desetiny pomalejší. Maximální rychlost činí 295 km/h, respektive 293 km/h.

Porsche 911 GT3 slaví 25 let, přijíždí modernizovaná verze

AutoMoto

Novinka má mezigeneračně větší brzdové kotouče a šestipístkové pevné třmeny namísto čtyřpístkových jako u předchůdce. Z technologií podvozku nechybí standardní řízení zadní nápravy, přepracované stabilizátory a vektorování točivého momentu. Vůz má 20palcová kola vpředu a 21palcová vzadu a adaptivní tlumiče.

Kupé Carrera T je nejlehčí variantou modelu 911 s hmotností 1478 kg, je tedy o 40 kg lehčí než standardní verze, zejména díky převodovce, lehkým sklům a zredukovanému tlumení hluku.

Porsche vizuálně odlišuje Carreru T speciální šedým odstínem na krytech bočních zrcátek a kolech. Model také nese černé koncovky sportovního výfuku z nerezové oceli, přední spoiler z verze GTS a unikátní polepy na zadních bočních oknech, zatímco exteriérový paket přidává akcenty v modré barvě.

Uvnitř jsou standardem šedé prvky, řadicí páka má ořechovou rukojeť. Paket interiéru přináší do kabiny akcenty v modré barvě tím, že nahrazuje černé akcentní prošívání, bezpečnostní pásy a vložky na palubní desce.

Novinku lze objednávat již nyní s cenami od 141 700 eur včetně DPH, v přepočtu asi 3,6 milionu korun.

Nové Porsche Macan dorazilo do Česka, sází jen na elektřinu

AutoMoto

Porsche 911 Turbo slaví 50. výročí speciální edicí. Je plná historických připomínek

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám