Článek
Porsche 911 Carrera T je v modernizované variantě opět co nejpurističtější 911. Automobilka bude novinku nabízet pouze se šestistupňovou manuální převodovkou a poprvé půjde krom kupé i o kabriolet.
Převodovka, která využívá prvních šest převodových stupňů sedmistupňového manuálu generace 992.1, spojuje zadní kola se známým dvojitě přeplňovaným třílitrovým plochým šestiválcem, který pohání standardní Carreru. Porsche dříve nabízelo T buď se sedmistupňovým manuálem, nebo s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK.
Motor produkuje větší výkon než dříve, tedy 394 koní. Má 450 Nm a žene kupé z nuly na stovku za 4,5 sekundy. Kabriolet je o dvě desetiny pomalejší. Maximální rychlost činí 295 km/h, respektive 293 km/h.
Porsche 911 GT3 slaví 25 let, přijíždí modernizovaná verze
Novinka má mezigeneračně větší brzdové kotouče a šestipístkové pevné třmeny namísto čtyřpístkových jako u předchůdce. Z technologií podvozku nechybí standardní řízení zadní nápravy, přepracované stabilizátory a vektorování točivého momentu. Vůz má 20palcová kola vpředu a 21palcová vzadu a adaptivní tlumiče.
Kupé Carrera T je nejlehčí variantou modelu 911 s hmotností 1478 kg, je tedy o 40 kg lehčí než standardní verze, zejména díky převodovce, lehkým sklům a zredukovanému tlumení hluku.
Porsche vizuálně odlišuje Carreru T speciální šedým odstínem na krytech bočních zrcátek a kolech. Model také nese černé koncovky sportovního výfuku z nerezové oceli, přední spoiler z verze GTS a unikátní polepy na zadních bočních oknech, zatímco exteriérový paket přidává akcenty v modré barvě.
Uvnitř jsou standardem šedé prvky, řadicí páka má ořechovou rukojeť. Paket interiéru přináší do kabiny akcenty v modré barvě tím, že nahrazuje černé akcentní prošívání, bezpečnostní pásy a vložky na palubní desce.
Novinku lze objednávat již nyní s cenami od 141 700 eur včetně DPH, v přepočtu asi 3,6 milionu korun.