Článek
Americký Cadillac už dříve odhalil vzhled svého super-SUV, modelu Escalade-V. Tehdy jsme se ale nedozvěděli, co bude mít pod kapotou, ani nic jiného na ten způsob. Nyní automobilka vše objasnila.
Začněme u toho nejdůležitějšího - motoru. Je to 6,2l osmiválec z modelu CT5-V Blackwing, ovšem s větším, 2,65l kompresorem, který dává 0,69 baru tlaku a motor s ním produkuje 691 koní a 885 Nm. Cadillac tak říká, že Escalade-V je nejvýkonnější full-size SUV.
Zapomněl snad na Dodge Durango se 720k osmiválcem Hellcat? Nikoliv - durango je v USA označováno jako mid-size SUV, tedy středně velké. Escalade je o třídu výš a tam skutečně nemá přemožitele, Mercedes-AMG GLS 63 má 612 koní a BMW X7 M50i ještě o pár desítek méně.
Necelých sedm stovek koní propůjčuje Escaladu-V zrychlení na 60 mph (97 km/h) za 4,4 sekundy, čtvrtmíli zvládne za 12,74 sekundy s cílovou rychlostí 177 km/h. Spotřebu paliva automobilka neuvádí, ovšem jistě bude vysoká - a pro většinu zákazníků důležitá jen kvůli tomu, aby věděli, jak často budou muset zastavovat u benzinky.
Vůz má samozřejmě spoustu jízdních režimů včetně jednoho pro tahání přívěsů a jednoho nastavitelného, v němž je možné měnit charakteristiky jednotlivých součástí dle přání řidiče. Za zmínku stojí možnost nastavit aktivní výfuk na tichý režim „Stealth“.
Je tu také pohon všech kol, který standardně posílá výkon v poměru 50:50 na přední a zadní nápravu. Ve sportovním režimu upřednostňuje tu zadní 66 % výkonu, není ale možnost přední nápravu zcela vyřadit ze hry. Zdali je k mání redukční převod, v USA běžný i u poměrně luxusních SUV, automobilka neuvádí. Píše ale, že vůz utáhne až 3175 kg těžký přívěs.
Ve standardní výbavě je vzduchové odpružení s nastavitelnou světlou výškou, šestipístkové brzdiče od firmy Brembo na přední nápravě a adaptivní tlumiče. Charakteristika odpružení je samozřejmě laděná speciálně pro tento model.
Escalade-V je však stále luxusní SUV a tomu odpovídá jak naladění odpružení, tak i výbava. Na palubě je všechno, co si lze představit, jako dřevo, semianilinová kůže nebo navigace s rozšířenou realitou, a to ve standardu. Asistent pro poloautonomní řízení, nazvývaný automobilkou Super Cruise, je za příplatek.
Příplatek k základní ceně 149 990 dolarů, což odpovídá 3,6 milionu korun, za standardní velikost; Escalade-V bude k mání i v prodloužené verzi ESV, která zatím cenu nemá. Samozřejmě je to nejdražší verze tohoto modelu.
Kdybyste Escalade-V chtěli individuálně importovat do Evropy - jinak to nepůjde, oficiálně se tu prodávat nebude - počítejte kvůli clu a DPH s cenou atakující pětimilionovou hranici. A to ještě před přihlášením na české značky, které se u individuálního dovozu nového auta z místa mimo EU pohybuje v desítkách tisíc korun.