Článek
Mercedes, Audi nebo BMW dobře ví, jak zajistit, aby si jejich zákazníci připadali výjimečně. Pobočky těchto automobilek tak najdete prakticky jen ve velkých městech. To ovšem neplatí pro Cadillac v USA, který se sice za prémiový považuje, pořídíte ho ale prakticky po celých Státech, což se majitelům a vedení nelíbí.
Cadillac Lyriq chce přepsat americký luxus, ale ne hned

Cadillac přišel s programem na redukci svých dealerství už v roce 2016, když nabízel 100 až 180 tisíc dolarů tomu, kdo okamžitě uzavře svou pobočku. Byla to ovšem vzhledem k ziskům tak špatná nabídka, že ji mnoho provozovatelů prodejen nepřijalo. Teď ovšem Cadillac vycítil druhou možnost.
Američané totiž brzy uvedou do prodejů nový elektromobil SUV Lyriq, a kdo ho bude chtít prodávat, musí zainvestovat do své pobočky, a to pořádně. Konkrétně, každé dealerství bude muset nově proškolit pracovníky, nakoupit vybavení a doplnit infrastrukturu nabíjení elektrických modelů za přibližně 200 tisíc dolarů, tedy více než 4 miliony korun.
Cadillac chystá elektromobilní ofenzivu, první výstřel přijde již brzy

Naopak, kdo nebude chtít tuto vysokou investici podstoupit, ten bude odměněn. Jeho pobočka sice zanikne, ale na účtu mu od Cadillacu přistane 300 000 až 500 000 dolarů, tedy v přepočtu 6,5 a 11 milionů korun.
Prodejci se už ale nechali slyšet, že i to je pro ně málo. Za rok někteří z nich utrží i přes půl milionu dolarů, dlouhodobě je tak i horní hranice částky nabízené automobilkou velmi nevýhodná. Menší dealerství naopak mohou nabídku využít. Web Automotive News uvádí, že pro některé tento zisk představuje tržby za 5 let.