Článek
Ačkoli Cadillac a stáj Andretti oznámily své partnerství již v lednu, míra zapojení koncernu GM nebyla dosud zcela jasná. Nyní je patrné, že se do královny motorsportu značka chystá i s vývojem vlastního agregátu.
„Jsme nadšeni, že náš nový projekt Andretti Cadillac F1 bude poháněn pohonnou jednotkou GM,“ řekl prezident GM Mark Reuss a pokračoval: „S našimi hlubokými inženýrskými a závodními zkušenostmi jsme si jisti, že vyvineme úspěšnou pohonnou jednotku pro sérii a postavíme Andretti Cadillac jako skutečný tovární tým.“
Právě fakt, že půjde o tovární tým se vším všudy, je zásadní. Přestože totiž tým již obdržel souhlas od FIA, znamená to pouze, že řídící orgán věří, že má zdroje a odborné znalosti, aby se stal zdravým konkurentem. Tým stále musí přesvědčovat organizátory seriálu, že si zaslouží být přidán na startovní rošt.
Automobilka GM zahájila návrat do Evropy

To se ukázalo jako obtížné pro společnost Andretti Global, která se v průběhu let pokoušela a nedokázala najít oporu ve sportu. The Race však uvádí, že F1 dává přednost plnohodnotným týmům, které přicházejí s vlastními dodavateli pohonných jednotek, spíše než zákaznickým týmům, které kupují motor od některého ze stávajících dodavatelů.
Přestože pohonná jednotka vstoupí do soutěže až v roce 2028 a Andrettiho nabídka ještě nebyla přijata, Cadillac říká, že již začal testovat prototyp pro tento projekt. Není známo, zda má automobilka i záložní plán prodat pohonnou jednotku jinému týmu, pokud úsilí týmu Andretti ztroskotá.
Bez ohledu na to GM říká, že projekt pomůže rozšířit její odborné znalosti v oblasti elektrifikace, hybridních technologií, udržitelných paliv, vysoce účinných spalovacích motorů a dalších.
Cadillac chce do Formule 1
