Článek
Velký plán v instalaci autopilota, kterého Cadillac nazývá Super Cruise, je celkem odvážný. Musíme si uvědomit, že dnes ho má pouze jediný model CT6, a navíc funguje jen na vyzkoušených a změřených silnicích. Těch je dnes po USA a Kanadě asi 340 tisíc kilometrů, převážně se jedná o dálnice. Také nefunguje na stavbách a při výrazně zhoršeném počasí. Přesto značka Cadillac systému věří a už za dva roky ho budou mít všechny modely, včetně SUV.
A nejen to. Za další tři roky už budou všechny vozy mezi sebou komunikovat, a navíc si budou moct popovídat třeba i se semafory. Tento systém, označovaný jako V2X (Vehicle to X) totiž do vzdálenosti asi 300 metrů dokáže komunikovat s ostatními vozy a s dopravní infrastrukturou. Takže dopředu bude auto vědět, že někde vepředu je třeba nutné prudce brzdit, že na semaforu je červená, ale za několik sekund padne zelená, že vozovka je za rohem namrzlá…
Firma utěšuje své zákazníky (které má v průměru ve velmi vysokém věku), že se nemusí systémů bát, protože jejich ovládání není složitější než aplikace na mobilním telefonu a funkce jsou už natolik perfektní, že stačí zmáčknout tlačítko na volantu a vůz pojede sám.