Článek
Už dříve se podle listu hovořilo o tom, že by Číňané v Kaluze mohli montovat svůj sedan Omoda S5, který se prodává pouze v Rusku. Podíl na světovém trhu ztrácejí i němečtí dodavatelé pro automobilový průmysl.
Volkswagen provozoval závod jihozápadně od Moskvy až do vypuknutí války na Ukrajině, což bylo koncem loňského února. Letos v květnu areál prodal finanční společnosti Art Finance, za kterou stojí ruská dealerská skupina Avilon.
Od té doby není jasné, co se závodem bude. VW v něm v posledních letech vyráběl modely Polo a Tiguan a Škodu Rapid. V roce před vypuknutím války tam z výrobních pásů sjelo téměř 120 000 vozů.
Začátkem loňského března, jen několik dnů po začátku války na Ukrajině, Volkswagen oznámil, že výrobu v Rusku až do odvolání pozastavuje. Skupina také zastavila vývoz aut do Ruska. Podobně reagovaly další německé automobilky Mercedes a BMW. Uvolněné místo nyní stále více zaplňují čínští výrobci. Podle Handelsblattu je Chery v současnosti nejprodávanější mezinárodní automobilovou značkou v Rusku.