Článek
„Společnost, která má 250 000 zaměstnanců a 15 značek, nelze řídit bez vzájemného souladu,“ uvedl Tavares v rozhovoru pro portugalský zpravodajský portál ExpressoTavares. Připustil také, že jeho plány nebyly v souladu s tím, co chtělo představenstvo.
To byl katalyzátor jeho rezignace, kterou Tavares popsal jako „přátelské“ společné rozhodnutí mezi ním a předsedou představenstva Stellantisu Johnem Elkannem. A jak uvádí Wards Auto, zdá se, že ničeho nelituje, protože by se rozhodl stejně, kdyby se vše opakovalo.
S tím pravděpodobně souvisí i jeho pohled na Čínu. V rozhovoru Tavares přirovnal současnou situaci k darwinovské výzvě pro evropské automobilky, kde přežijí jen ti nejsilnější. Čína je podle něj ve vývoji elektromobilů „o mnoho let“ napřed, což vedlo ke „slepé uličce, kterou vytvořili výhradně evropští političtí lídři.“
Všichni je chtěli zachránit, motory V8 Hemi ale pohřbil bývalý šéf Stellantisu
Mezitím v USA již Elkann jedná s nespokojenými prodejci značek, které patří pod Stellantis, o dalším postupu. Americká Národní rada prodejců Stellantisu kritizovala Tavarese za špatná krátkodobá rozhodnutí, která měla generovat rychlé globální zisky na úkor dlouhodobého zdraví Fiat Chrysler Automobiles, jak se dříve jmenovala italsko-americká část Stellantisu.
Prodeje značek Dodge, Jeep, Ram a Chrysler během roku 2024 klesají; prodejci tvrdí, že Stellantis stanovil ceny svých novějších modelů nad úroveň trhu pro svou zákaznickou základnu. Problémem je také zánik populárního osmiválce Hemi V8, což bylo zřejmě pouze Tavaresovo rozhodnutí.
Po jeho náhlé rezignaci 1. prosince byl znovu přijat bývalý generální ředitel Dodge a Ram Tim Kuniskis, aby vedl značku Ram. Nový generální ředitel Stellantisu bude jmenován v první polovině roku 2025, firmu prozatím vede John Elkann.