Článek
Šéf Audi původně vinu odmítal, jeho dnešní přiznání ale právníci avizovali. Podle trestního soudu musel nejpozději od července 2016 vědět, že mohlo docházet k manipulaci s hodnotami výfukových plynů. Přesto nařídil, aby se v prodeji upravených vozů pokračovalo až do začátku roku 2018.
Státní zastupitelství už dříve přistoupilo na dohodu o vině a trestu, kterou navrhl soud. Stadler oznámil své přiznání už na začátku května, ale požádal o více času na přípravu. Nyní své oznámení splnil.
Bývalý šéf Audi slovem „ano“ potvrdil prohlášení, které dnes před mnichovským zemským soudem přečetl jeho obhájce. Obžalovaný v něm přiznal pochybení. Měl možnost zasáhnout, ale neučinil tak a velmi toho lituje, stojí v prohlášení.
Po přiznání by soudní proces, který pokračuje od září 2020, mohl brzy skončit - pravděpodobně v červnu, píše DPA. Bývalý šéf vývoje motorů Audi Wolfgang Hatz, který je rovněž obviněn, a dva jeho vedoucí inženýři se už přiznali, že nařídili úpravu softwaru motoru.
Díky nepřípustným úpravám vozy splňovaly limity oxidů dusíku při testování, ale ne na silnici. Podle soudu mohou Hatz a jeden inženýr očekávat také podmíněný trest. Proti druhému inženýrovi už bylo řízení zastaveno výměnou za pokutu.