Článek
Dnes se automobilky snaží tenhle okruh jezdit co nejrychleji prakticky neustále. Stále je tu hromada adeptů na stále lepší a lepší časy a už se značky nechlubí jen absolutně nejrychlejšími časy, ale i nejrychlejšími časy nafťáků, kombíků…
Jenže před lety se na tohle ještě nehrálo. Dokonce i ty rekordy byly tak trochu mimo zájem. Jenže když v roce 2009 zajel Florian Grauber z časopisu Sport Auto výše zmíněný rekordní čas, přece jen to vzbudilo velký ohlas. Ono Gumpert Apollo Sport bylo auto, které na ulicích nepotkáte každý den. Dokonce ani každý rok. Tohle byla exkluzivní věc.
Pod kapotou byl vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litru bi-turbo s ohromným výkonem 691 koní, což je pořádná nálož i na dnešní standardy. Celý výkon pak motor přes sekvenční převodovku posílal na zadní kola. Auto o hmotnosti 1600 kg dokázalo vystřelit z klidu na stovku za 3,6 sekundy a maximální rychlost byla na tehdejší dobu úžasných 360 km/h.
Pokud chcete auto dostat do svojí sbírky, musíte si připravit 333 000 euro, což je asi 8,7 miliónu korun.
Samozřejmě, že rekord, který padl před deseti lety, už dávno neplatí. Dnes drží mezi sériovými vozy rekord Porsche 911 GT2 RS (6 minut a 47,3 sekundy). Ten opravdu nejrychlejší vůz je ovšem závodní speciál Porsche 956, který 28. května 1983 řídil Stefan Bellof. Okruh zajel tehdy za 6 minut a 11,3 sekundy. Na tenhle rekord si teď brousí zuby Mercedes-AMG One.