Článek
Buick dnes prodává hlavně vozy, které jsou americkou obdobou evropských opelů. Jen se podívejte na modely Encore, Cascada nebo Regal. Buick se ovšem má vydat výrazně jinou vlastní cestou. Avista je toho příkladem.
Vůz je postavený na podvozku Chevroletu Camaro nebo Cadillacu ATS. Rozvor má 2812 mm, což znamená, že nejde o žádného drobečka. Dostatek místa pro čtyři osoby by tedy měl být zaručen. Rozměrná a velmi elegantní karoserie by mohla jít okamžitě do výroby. Není nijak přemrštěná, nemá žádné úlety a není na ní nic, co by výrobě bránilo.
To interiér plný displejů asi v sériové výbavě nebude. Ale i kdyby Buick vyměnil tenhle sci-fi přístroj za klasický, bude to velmi pěkný vůz. V konceptu pak je auto vybavené elektronickým potlačováním vnějších hluků, head-up displejem, prosklenou střechou nebo výkonnou ventilací s instalovanými vůněmi.
Pod kapotou auta se objevuje vidlicový šestiválec o objemu tři litry s výkonem 298 kW (400 koní). Ten má nejen vysoký výkon posílající vše přes osmistupňový automat na zadní kola, ale také techniku vypínání válců a Stop-Start systém.
Troufáme si tvrdit, že Buick Avista se stane zanedlouho dalším vozem americké značky a třeba předešle i návrat kupé od Opelu. Vždyť už jsme na IAA ve Frankfurtu 2013 viděli Opel Monza, který by mohl být klidně protipólem avisty v Evropě.