Článek
Chiron Profilée je jedním z posledních vozů s ikonickým motorem W16 francouzské značky, i když úplným rozloučením s motorem o výkonu kolem 1600 koní je nedávno odhalený roadster Mistral.
Jedinečné kupé Profilée, které dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za pouhé 2,3 s, bylo původně vytvořeno jako experiment, aby se zjistilo, zda lze aspekty ostré varianty Pur Sport integrovat do vozu, který je více zaměřen na pohodlí. „Věděli jsme, že to, co jsme vytvořili, je příliš krásné na to, aby to bylo skryto,“ řekl prezident Bugatti Christophe Piochon. Vůz nazval „skutečným Bugatti a jedinečným kusem sběratelské automobilové historie“.
Ještě ostřejší a obratnější Chiron. Bugatti představuje verzi Pur Sport
Profilée zahrnuje řadu aspektů z Pur Sport, jako jsou kratší převodové poměry pro rychlejší akceleraci, agresivněji naladěný podvozek včetně změny úhlů odklonu kol a tvrdšího odpružení pro lepší ovladatelnost oproti výchozímu chironu. Přijíždí však také s řadou jedinečných funkcí, včetně pevného zadního křídla, které používá k přidání zadního přítlaku a k odsávání horkého vzduchu z motorového prostoru.
Uvnitř vůz jako první Bugatti dostane povrchovou úpravu z tkané kůže, která je aplikována na palubní desku, výplně dveří a středovou konzolu. Lak Argent Atlantique, který se také nachází uvnitř vozu, je exkluzivní pro Profilée. Spodní část vozu je vyvedena z uhlíkových vláken.
Vůz vydraží síň RM Sotheby’s 1. února, přičemž nezveřejněná část výtěžku půjde na charitu.