Hlavní obsah

Bugatti ukázalo fascinující vnitřnosti hypersportu Bolide

Základ bolide by podle automobilky mohl závodit ve třídách LMH a LMDh, stejné úrovně jsou elektronické asistenty, hasicí systém je ještě lepší a karbonový kompozit, z nějž je monokok vyroben, dokonce nejlepší na světě.

Šasi Bugatti BolideVideo: Bugatti

Článek

Bugatti Bolide může vypadat „jen“ jako další verze chironu, ovšem jeho vnitřnosti jsou významně odlišné. Tak moc, že se automobilka rozhodla jimi pochlubit několika speciálními obrázky a animacemi.

Typ monokoku, jaký stojí základem bolide, se podle firmy většinou používá u špičkových závodních aut typu formule 1 či speciálů tříd LMH a LMDh pro vytrvalostní závody. A-sloupek vydržel tlak 7,5 tun bez prasklin, B-sloupek dokonce tlak 12 tun.

Karbonový materiál, z nějž je monokok vyroben, je údajně materiál s nejlepšími vlastnostmi na světě v rámci svého typu. Vůz má hasicí systém blíže neupřesněné „armádní úrovně“, podle automobilky lepší, než je běžný v závodních autech, několikadílné hlavové opěrky podle pravidel třídy FIA GT3 a také šestibodové bezpečnostní pásy s certifikací Mezinárodní automobilové asociace. Kromě toho jsou sedačky kompatibilní s bezpečnostním systémem HANS, který závodníci nosí kolem krku.

Stejně jako pasivní bezpečnost je na špici i ta aktivní, a to díky závodní kontrole trakce, stabilizaci či ABS. Tohle všechno může mít díky tomu, že nejde o silniční auto - miliardáři, kteří si ho pořídili, s ním budou smět legálně jezdit jen na závodních okruzích.

Nové Bugatti Bolide zrychlí na 500 km/h za 20 sekund

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám