Článek
Francouzská vesnice La Turbie leží jen pár kilometrů severně od knížectví Monako a jsou pro ní ikonické prudké svahy a ostré zatáčky s výhledy na Středozemní moře. Obec ale nejvíce proslavil tamní závod do vrchu, který v březnu 1922 ovládlo Bugatti se svým modelem Type 13 a jezdcem Jeanem Mabillem za volantem.
Na trati dlouhé 6,3 kilometrů předvedl Mabille bezchybný výkon a ovládl tak 8. ročník závodu. Trať se mu podařilo dokončit v čase 6 minut a 24 sekund, což na místě potěšilo mimo jiné i samotného zakladatele Ettore Bugattiho.
La Turbie je mimo jiné prvním místem na světě, kde se podobný závod do vrchu konal. Poprvé se z Nice do malé vesnice stoupalo už v roce 1897 během prvního Speed Week.
Ekvivalent pro legendární závodní Bugatti Type 13 je podle francouzské automobilky současný nejostřejší model, Chiron Pur Sport, a právě ten se nyní na oslavu slavného vítězství projel ostrými zatáčkami u La Turbie.
Současný designový i technologický vrchol v nabídce luxusní automobilky mohl při stoupání využít aerodynamiku s vysokým přítlakem, nový podvozek, kratší poměr mezi převody, a především obří osmilitr W16 se čtyřmi trubodmychadly, výkonem 1500 koňských sil a točivým momentem 1600 Nm.
„Svým vítězstvím ve slavném stoupání do vrchu La Turbie před 100 lety Bugatti prokázalo, že jeho vozy nabízejí nesrovnatelný výkon díky vysoké kvalitě, prvotřídním materiálům a zpracování. Tuto tradici udržujeme dodnes a přenášíme ji i do budoucna. Je proto zcela vhodné, aby Chiron Pur Sport oslavil sté výročí tohoto úspěchu, který je moderním vyjádřením zkušeností a technických znalostí, jež Bugatti získalo,“ uvedl Christophe Piochon, prezident Bugatti Automobiles.