Článek
Výroba luxusního hypersportu Bugatti Chiron začala již v roce 2016 a nyní se pomalu chýlí ke konci. Ostatně i značka samotná prezentovala na svých sociálních sítích poslední vyrobený kus, který opustil brány továrny v Molsheimu. Má to ovšem malý háček.
Jedná se totiž o poslední vůz v základní verzi s výkonem 1500 koní. Automobilka však bude vyrábět ještě další nasmlouvané kusy v různých speciálních edicích. Do výroby posledního vozu s motorem W16 tak ještě stále zbývá poměrně dost času.
Nyní se ale vraťme k poslednímu „základnímu“ modelu, který nakonec také není zcela obyčejný. Vůz totiž prošel rukama odborníků z divize Sur Measure, kteří provádí úpravu vozů na zakázku podle přání zákazníků. Například barevná kombinace exteriéru je automobilkou označována „Nokturno“ a „Měď“.
Jeden z posledních vyrobených chironů odkazuje na slavné Bugatti Atlantic
Vlastníkem vozu je kanadský ropný magnát Bilal Hydride, který se s novým kouskem pochlubil na sociálních sítích. Vůz si objednal již v listopadu 2021, přičemž cena posledního klasického chironu byla přes 3 miliony dolarů, tedy více než 67,4 milionu korun.
Chiron ropného magnáta je dalším z posledních vozů v rámci produkce značky. Ta už v minulosti dodala zákazníkům poslední Chiron Super Sport 300+ a vydražila poslední výrobní spot modelu Chiron Profilée. Stále však není zřejmé, kolik ještě zbývá vyrobit a doručit vozů Pur Sport, Mistral a Bolide, vycházejících z chironu a osazených motorem W16.
Výroba modelu Bugatti Chiron, včetně odvozených vozů s motory W16, by však měla skončit ještě v tomto roce. Představení nástupce se očekává v roce 2026, přičemž pod jeho kapotou už by měl být „pouze“ motor V8 s hybridní asistencí. Je však téměř jisté, že se opět bude jednat o umělecké dílo po stránce techniky, designu i zpracování.