Článek
Automobilka Bugatti je neodmyslitelně spjata s výkonnými spalovacími motory, které hnaly její modely k mnoha rychlostním rekordům. Nástupce modelu Chiron opět vsadí na spalovací motor, nabízí se ovšem otázka, jaká bude dlouhodobá budoucnost značky.
V minulých letech sice řada automobilek slibovala čistě elektrickou budoucnost, jak se ovšem nyní ukazuje, zájem o elektromobily nejspíš nebude tak enormní, jak se předpokládalo. A své o tom ví i Mate Rimac, výkonný ředitel automobilek Rimac a Bugatti.
Zatímco Rimac se soustředí čistě na elektromobily, značka Bugatti by naopak měla zůstat věrná spalovacím motorům. A to i v dlouhodobém horizontu. Řešením by totiž mohla být syntetická e-paliva, která jsou CO2 neutrální.
Nový šestnáctiválec od Bugatti se zbaví turbodmychadel
Tato paliva se zatím na běžných čerpacích stancích neobjevují, Rimac už má ale řešení i pro tuto výzvu. Dokázal by si totiž představit situaci, kdy bude Bugatti stavět čerpací stanice pro syntetická paliva přímo u majitelů vozů této značky.
„Dokonce by se daly postavit krásné čerpací stanice Bugatti pro domácnosti majitelů, které by používaly syntetická paliva,“ cituje slova šéfa značky, která měla zaznít na akci Financial Times v Londýně, britský web Auto Express.
Ačkoliv může znít myšlenka přehnaně, pravda je, že majitelé nových vozů Bugatti nejspíš nebudou mít problém zafinancovat si i výstavbu vlastní čerpací stanice. Zejména pro zdůraznění výjimečnosti vozů, které vlastní, a svého postavení.
Automobilka Bugatti by přitom mohla mít přístup k syntetickým palivům díky společnosti Porsche, která výrobce luxusních hypersportů částečně vlastní a v Chile provozuje vlastní závod na výrobu syntetických e-paliv.
Celý koncept je zatím hudbou vzdálené budoucnosti, rozhodně však nemusí být nereálný. Nyní se ale značka Bugatti soustředí na premiéru nového hypersportu, který by měl být odhalen již během letošního září. Pod jeho kapotou uvidíme zcela nový spalovací motor V16.