Článek
Pár dnů poté, co automobilka Bugatti dosáhla rychlostního rekordu 304,773 mil za hodinu (490,484 km/h), vystoupil její tehdejší šéf Stephan Winkelmann s prohlášením, podle kterého už značka nemá v plánu pokračovat s rychlostními rekordy. Jenže to se psal rok 2019, nyní je evidentně všechno jinak.
Francouzská značka, která je nyní součástí společného podniku Bugatti Rimac, se před pár dny pochlubila novým rychlostním rekordem pro vůz s otevřenou karoserií, který stanovil model Bugati Mistral. Lidé z webu Top Gear, kteří byli stanovení rekordu na okruhu Papenburg přítomni, ale postřehli jednu zajímavou debatu.
Tu vedl Mateo Rimac, šéf automobilky, s jedním z inženýrů společnosti Michelin, která dodává pneumatiky pro tyto extrémně výkonné vozy. Tématem přitom byly možnosti současných pneumatik, a především pak otázka, zda by umožnily stanovení nového rychlostního rekordu, který bude začínat číslovkou pět.
Nového rekordu se automobilka zřejmě pokusí dosáhnout až s novým modelem Tourbillon, i ten však bude nejspíš potřebovat řadu úprav, neboť standardně by jeho nejvyšší rychlost měla být omezena na 445 km/h.
Automobilka má nicméně jistotu, že i zákazníci by si za speciální model rádi připlatili. Ostatně již nyní prý utrácí v průměru kolem 500 000 eur (cca 12,6 milionu korun) za individuální doplňky a úpravy. Bugatti Mistral, které nedávno překonalo rekord, navíc patřilo soukromému majiteli, který vlastní i další rekordní vozy značky.
Pro nového šéfa šlo o první rekord vozu Bugatti, nicméně v minulém roce už si stihl připsat 27 rychlostních rekordů s elektrickým hypersportem Rimac Nevera. V dávné minulosti navíc stanovil pět rekordů také se svým upraveným BMW E30. V závodu o pokoření rychlosti 500 km/h ale bude soupeřit ještě s automobilkami Koenigsegg a Hennessey.