Článek
Telemetrický systém v Chironu monitoruje tisíce různých parametrů auta a pomocí svého vlastního mobilního internetového připojení je může poslat do fabriky v reálném čase.
Takovýto systém je běžný ve vrcholových patrech motorsportu, jakými jsou formule 1 nebo DTM, aby v boxech věděli, co se s autem děje. Bugatti však podle vlastních slov takovýto systém používá jako jediné v silničním autě.
Výhoda je nasnadě, technik dokáže diagnostikovat poruchu ještě dřív, než se za autem vypraví. Doslova. Bugatti má tým „létajících doktorů” – mechaniků, které v případě potřeby vysílá za autem zákazníka, aby ho opravili. Klidně několik tisíc kilometrů do Perského zálivu či do USA.
„Je to naše verze konektivity – je exkluzivní a individuální pro naše zákazníky a šetří čas i peníze našim vývojářům,” uvádí Nortbert Uffman, inženýr elektroniky u Bugatti, který je za systém zodpovědný. Dodává, že je k dispozici už víc než dekádu.
Palubní diagnostika byla poprvé použita u veyronu v roce 2004. Jenže až poslední verze, použitá v chironu, dokáže komunikovat v reálném čase. A protože umí odesílat i údaje o poloze, slouží také jako vyhledávací modul pro případ krádeže vozu.