Hlavní obsah

Bugatti Chiron je na prodej jako ojetina. Stojí 104 milióny korun

Nový Chiron si můžete koupit za nějakých 70 miliónů, ale budete na něj čekat roky. Tenhle je zánovní a můžete ho mít v garáži hned zítra. Prodejce si za „privilegium předběhnout frontu” účtuje desítky miliónů navíc a svou motivaci otevřeně přiznává.

Foto: Bugatti

Takovéto černé Bugatti Chiron můžete mít hned, je na prodej jako ojetina (ilustrační foto)

Článek

V případě drtivé většiny aut na trhu platí, že když si koupíte nové, v prvních několika měsících je ztráta hodnoty největší. Jsou ale vozy, u kterých to je naopak – které si koupíte jako nové a které na ceně jen rostou. Platí to zejména u sběratelských edicí, které jsou dostupné jen v omezených počtech a omezenému okruhu zákazníků. Taková auta bývají často vyprodána ještě dřív, než se o nich veřejnost vůbec dozví.

Bugatti Chiron, nejnovější hypersport francouzského výrobce, nástupce nejrychlejšího auta světa Veyronu a potenciální nové nejrychlejší auto světa, je případ podobný, leč trochu jiný. Máte-li na kontě v bance dostatečný počet nul, můžete si ho objednat jako nový, nakonfigurovat si ho přesně, jak chcete. Zaplatíte něco mezi 60 a 80 milióny korun, podle toho, kolik příplatků si objednáte.

I přes to, že je Chiron možné koupit nový, na internetu se objevil ojetý exemplář za cenu podstatně převyšující číslo v ceníku Bugatti. Zvenčí je v barvě černé Nocturne a kůže uvnitř je v odstínu černá Beluga, má najeto 2140 kilometrů a je na prodej ve Velké Británii, konkrétně u prodejce luxusních ojetých aut Romans International [více zde]. Ten za něj požaduje těžko uvěřitelných 3,6 miliónu liber, tedy v přepočtu cca 103,8 miliónu korun.

Foto: Bugatti

Bugatti Chiron

Oproti základní ceně Chironu v Británii 2,5 miliónu liber (cca 72,1 miliónu korun) to je navýšení o 1,1 miliónu liber (cca 31,7 miliónu korun). Tento exemplář má nějaké příplatky, např. karbonové obložení interiéru v přepočtu za 1,53 miliónu korun nebo karbonové sedačky za 461 tisíc korun, ale tak obrovské navýšení ceny tu je z jednoho důvodu – můžete zítra letět do Londýna a pozítří odjíždět zpátky do Česka v novém autě.

Naopak kdybyste si objednali nový Chiron u Bugatti, museli byste na něj čekat doslova léta. Firma má objednávek spoustu a výroba takového stroje nějaký čas zabere. „I když Chiron ještě není vyprodán, kdybyste si ho dnes objednali, čekali byste nejméně tři nebo čtyři roky, než by auto mohlo být vyrobeno a doručeno. My nabízíme šanci předběhnout ve frontě. Samozřejmě si za toto privilegium účtujeme značný příplatek,” vysvětluje očividné Tom Jaconelli, šéf dealera Romans International.

Ono předbíhání ve frontě je potřeba brát trochu s rezervou. Romans International sice nabízí auto, ale nabízí jen jedno a bez možnosti individualizace. Pokud se vám tedy nelíbí černá auta s černým interiérem, snad nejnudnější kombinace, kterou lze stvořit, v tomto případě nepochodíte. Pokud ale máte černá auta rádi a k smrti nesnášíte dlouhé čekání, tohle je příležitost právě pro vás.

Výběr článků

Načítám